• 6blommor

Hur är det att ha 4 barn?

Vi har tre barn idag men ska skaffa ett fjärde barn, men nu undrar jag hur ni tycker det är att ha 4 barn? Är det mycket jobbigare att ha fyra än tre? Är det stor skillnad?

• Svar på tråden Hur är det att ha 4 barn?
  • Pingu32

har också bara tre men vi funderar ( ialla fall jag ) på ett fjärde så jag skulle också vilja att någon svarar!

• lafe 74
    Svar på #1
    ja ni har aldrig tråkigt det är full rulle jämt.det är inte så stor skillnad från 3 till 4 barn det är väl tvätten och att man måste byta bil,sen beror det på hur gamla barnen är vi har 4st på 9 år.när dom var små var det lättare nu ska det skjutsas till träningar och så för nu är dom mellan snart 5år 9 år 13 år och älsta har fyllt 14 år(ett år mellan 1an och 2an).
    men i det stora hela dom har stor nytta av varandra sen hade vi sån tur att vi fick 2 av varje.
    i längden är det värt allt arbete.
  • 6blommor

Vi använder inget skydd så det får bli en fjärde när det blir. Jag tänker inte på när jag har ägglossning och känner ingen press på att det måste bli ett barn nu (jag försöka att intala mig det i alla fall). Men visst har man ett sug efter att bli gravid nu på en gång.

Våra barn blir 5år i augusti, 3år i september och 2år i oktober. När det gäller bil så har vi redan en sju sittsig bil.

Finns det några fler som kan berätta lite om hur det är att ha 4 barn?

• Kajak

jag puffar upp tråden för vi pratat redn lite om 4e barn trots yngsta är 3 veckor idag...

Byta bil, mer tvätten, mer blöjor, kanske mer behov av barnvakt ??? jaa listan kan vara långt men jag är intresserad av livet kring 4 barn (kanske mer barn?) o ren praktiskt.

Men kanske lite svårt för oss att veta för vi har 3 barn tätt. äldsta blir 3 år nu till april.

• Lizette4barn

Vi fick ju tvillingar som nr 3 och 4, och dom andra var inte så stora. Jag tycker det går bra. Rutiner är viktigt och att jag och min man får egentid på kvällen. Det är ett mirakel varje gång att få barn. Vi kan tänka oss fler..

• mogreta
    Kajak skrev 2009-02-16 20:15:43 följande:
    Men kanske lite svårt för oss att veta för vi har 3 barn tätt. äldsta blir 3 år nu till april.
    WOW!
    Och ni funderar redan på en fjärde!!!

Har också tre barn men  i blandade åldrar 3år, 9år, och 10år, och skulle aldrig ens komma nära tanken på ett fjärde barn, kanske för att de äldre barnen börjar bli så stora och man inte "vill börja om igen".
  • Twerre

jag har fyra lite äldre barn. 16, 14, 11 och 9 år. Jag tycker inte det blev så stor skillnad mellan just tredje och fjärde. Mycket större omställning mellan ettan och tvåan i så fall. Vi har en sjusitsig bil och en liten bil.
    Jobbigaste perioden hittills var när alla fyra hade två fritidsaktiviteter var i veckan. Plus matcher o turneringar på helgerna. Då behövde man verkligen två bilar! (Och nu också)
    Men nu har det lugnat ner sig betydligt och de blir ju mer självgående ju äldre de blir, förstås.
    De har stor glädje av varandra och jag har inte upplevt att man inte har tid med alla.

• mirre2

Jag  har 4 barn födda 95-april,98-feb,04-april & 05-nov.. jag tycker de blev lite jobbigare när barn nr 4 kom  för då  fick jag ju 2 relativt små..men tycker annars de funkar fint även om jag e så gott som ensam me alla barnen

• mirre2
    mirre2 skrev 2009-02-17 22:45:53 följande:
    Jag  har 4 barn födda 95-april,98-feb,04-april & 05-nov.. jag tycker de blev lite jobbigare när barn nr 4 kom  för då  fick jag ju 2 relativt små..men tycker annars de funkar fint även om jag e så gott som ensam me alla barnen
     mina 2 äldsta e pojkar  & mina 2 *små* flickor  så kunde inte haft de bättre
  • Josen

Funderar oxå på en fjärde men är lite rädd. Tänk om det blir för tufft. Mina barn är 5,5år 4 år och tio månader. Ska vi ha ett till så ska det bli snart så det blir tätt till lillan.Har sådan beslutångest.
    Ni som har fyra barn kom med massor med råd!!

Svar på tråden Hur är det att ha 4 barn?