• meya

Tips på effektivt fettlösande medel?

HJÄLP! Jag håller på å städar köket och kom på att jag kanske skulle kika ovanpå köksskåpen, HJÄLP! Där är det nog ingen som torkat sen vi flyttade in för 1½ år sen... (fy vad äckligt det låter) Vad ska jag använda för medel för att kunna lösa upp det feta lager som ligger och suger åt sig damm där?

• Svar på tråden Tips på effektivt fettlösande medel?
  • Alle

Den orangea AJAX Professional tar bort det mesta i fettväg, Cillit Bang funkar faktiskt också.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Hallonmun

när du väl fått bort fettet, så kan jag tipsa om att lägga dit typ plast folie, och fästa med lite frys tejp, så kan man bara byta ut det istället

• MosterMammaMia

Vanligt diskmedel tycker jag är bäst, utspätt med vatten då såklart.

• meya

Men gud, va smart med folien!! Att man inte kommit på det! Vi skulle ju inte ha några överskåp pga detta, men det blev 4 iaf

• Atamon

Mr Muscle köksrent (tidigare orangeflaska, nu ljusgrön tror jag) fungerar också jättebra!
    Yes diskmedel är det enda diskmedel, tycker jag, som också fungerar bra på fett

• Hallonmun

meya skrev 2009-02-12 10:00:59 följande:

Men gud, va smart med folien!! Att man inte kommit på det! Vi skulle ju inte ha några överskåp pga detta, men det blev 4 iaf
    Ja usch finns inget tråkigare än att städa där uppe, ingen som ser att det är rent å fint heller *surar* överskåp ska gå upp till taket... det är bäst
  • mimmi 1

när vi skulle sälja vår sommarstuga, höll jag på att få dåndimpen, pga. fettet ovanpå överskåpen... jag fick tipset om Dilutin ett slags lösningsmedel, men snällt mot målade ytor, det var helt enkelt supper effektivt! allt annat som diskmedel, ajax, mm, nää, det gick inte, det var som ett klet däruppe, men med dilutin fick jag det såå rent o fint! nu vet jag inte om dilutin finns att köpa längre, eller var det finns.. men helt klart nåt att söka efter!!

• mimmi 1

supper ?? haha, super effektivt skulle det stå

Svar på tråden Tips på effektivt fettlösande medel?