• NathalieKristian

Reorb, kan man ta de?

Kan man ta Resorb när man är gravid??

• Svar på tråden Reorb, kan man ta de?
  • NathalieKristian

INGEN som vet??

• Hallonmun

står det inte i bipacksedeln? man borde ju kunna ta det, det är ju mest socker och salter i det.

• Mrs00K

Det är ju en vätskeersättning... borde inte var några problem, men ring sjukvårdsrådivningen för säkerhetsskull och fråga alt. apoteket.

Får man fråga varför du behöver/vill ta de?

• NathalieKristian

på Fass står de inte och inte heller på apotekets hemsida... har fått diarrén som min kära son o pojkvän gått runt me

• Mrs00K

Ring sjukvårdsrådgivningen 1177
    elller
    apoteket kundtjänst 0771-450450

• Hallonmun

Men om det inte står något på förpackningen så är det ingen fara. Det innehåller ju mest salt och druvsocker

• NathalieKristian
    Svar på #7
    ok.. jag tycker också att de borde stå om de vore farligt o hon jag prata med på apoteket härom dan sa att de inte stod nånstans o att de då inte skulle va farligt men sen såg ju hon rätt ung o ny ut
  • Hallonmun

NathalieKristian skrev 2009-02-12 11:17:59 följande:

Svar på #7ok.. jag tycker också att de borde stå om de vore farligt o hon jag prata med på apoteket härom dan sa att de inte stod nånstans o att de då inte skulle va farligt men sen såg ju hon rätt ung o ny ut
    men om hon varit osäker hade hon sagt, du får prata med din läkare... för det säger de alltid när det inte själva har nån kolla tycker jag
  • skrotis78

Du kan ta Resorb! Jag har kräkts så mycket i min graviditet och haft svårt att få i mig tillräckligt med vätska, och min läkare sade till mig att Resorb var helt ok.

Svar på tråden Reorb, kan man ta de?