chokladefterrätt, rinnig i mitten....
Nån som vet vad jag menar... chokladdessert i portionsformar, ser ut som en liten chokladtårta. När man skär en bit rinner innehållet ut..
Gott? nån som har receptet?
Nån som vet vad jag menar... chokladdessert i portionsformar, ser ut som en liten chokladtårta. När man skär en bit rinner innehållet ut..
Gott? nån som har receptet?
Chokladsufflé?
www.channel4.com/food/recipes/chefs/gordon-ramsay/hot-chocolate-fondant-recipe_p_1.html denna ska jag testa nån gång, den verkar jättegod
Jag har ett supersmaskigt recept hemma, du får vänta tills ikväll
Hallonmun skrev 2009-02-12 11:48:17 följande:
här har du ett recept
chokladvulkan
50g mjukt osaltat smör + lite till för att smörja formarna
350g bästa mörka chokladen
150g strösocker
4 stora ägg, vispade med en nypa salt
1 tesked vaniljextrakt
50g vetemjöl
6 stycken individuella små formar, smorda
Så här gör du:
Blanda ingredienserna och häll upp dem i fina serveringsformar som är smörade och mjölade med vanligt vetemjöl. Grädda i ugnen 1 250 grader i ca: 20 minuter till dess att de får en fin yta. Dom ska lixom resa sig i mitten och spricka lite, som en vulkan
translate.google.se/translate&sl=en&u=www.channel4.com/food/recipes/chefs/gordon-ramsay/hot-chocolate-fondant-recipe_p_1.html&ei=0AGUSZq_M5Kj-gaU9aSGCQ&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3DHot%2Bchocolate%2Bfondant%26hl%3Dsv%26rlz%3D1B2GGFB_svSE235
har inte översatt den själv än, men testade googels översättning. kanske funkar?!
nähe, det funkade inte att göra så
www.google.se/search&sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&rlz=1B2GGFB_svSE235
om du tar första träffen och trycker på översätt, så får du en försvenskad version, inte helt korrekt, men det borde funka lite bättre kanske ?
svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp&a=306100
Vi har aldrig gjort chokladsåsen till, det blir väääldigt mäktigt och gott ändå.
Har fått grädda längre än 11 min alla gånger vi gjort, kanske hade vi för stora formar, vad vet jag.