Vilken bröstpump är bäst?
Undrar vilken bröstpump som ni rekommenderar. Vill gärna höra för och nackdelar.
Undrar vilken bröstpump som ni rekommenderar. Vill gärna höra för och nackdelar.
Har iofs bara använt avent, men den tycker jag funkar kanon.
Har bara använt Avent Isis och amningsmottagningens elektriska, tycker att båda var bra.
På www.cint.se/partners/nestle/se/Tree.asp kan du läsa om olika omdömen på bröstpumpar! Avent Isis fick högt betyg.
Kan bara hålla med, Avent Isis-pumpen är verkligen bra!
Har använt Medela elektriska (fick låna från BB). Och så köpte jag min en Avent Isis (handpump) för jag var less på att vara beroende av el för att pumpa samt så var pumpen inte så skonsam med mina bröstvårtor.
Avent Isis
+ masserar ut mjölken med luftkuddar, mycket bekvämt för brösten
+ skonsam mot bröstvårtorna eftersom man kan pumpa i sin egen takt, hårt eller mjuk, snabbt eller långsamt.
- dyr men värt priset om man pumpar ofta
- konstig flaskstorlek, använder Esska flaskor o de passar inte på pumpen. Men det går ju att hälla över från Avent flaskorna till Esska flaskorna =)
Så jag rekommenderar Avent Isis starkt!
/Lena
mamma till Leo 2 månader
LenaBed: Det finns stora Aventflaskor med. Jag har inte sådana men jag har sett i butik. Jag måste dessvärre alltid hälla över till andra flaskor då min son lättare tar MAM Ultiventflaskan (fast han tar knappt den, är flaskvägrare )
Har också bara testat Avent Isis men den funkade jättebra för mig!
Dalkulla74> Jo jag har köpt en större Avent flaska också men jag använder Mam anatomiska dinappar som inte passar på Avent utan bara på Esska (passar ju på fler flaskor än esska men det är esska flaskor som jag har köpt).