Färg till köksluckor?
Vi har fula fd vita målade luckor i köket som får mig att vilja kräkas.. de är inrökta och äckliga. Tänkte ta och spackla fula hål och måla om dem men undrar vilken typ av färg man ska använda
Vi har fula fd vita målade luckor i köket som får mig att vilja kräkas.. de är inrökta och äckliga. Tänkte ta och spackla fula hål och måla om dem men undrar vilken typ av färg man ska använda
Hittade detta, vilket överensstämmer med mina erfarenheter: "Du kan komma väldigt nära finishen på sprutade luckor om du tar vanlig vattenbaserad lackfärg och polyetenroller (~skumgummi). Du bör lägga ner luckorna och späda färgen så att den blir ungefär som vanlig filmjölk. Tre gånger brukar bli bra och det torkar på nolltid eftersom det blir så tunt." debatt.passagen.se/show.fcgi&conference=3500000000000033&posting=16000000000954400
Tack.. då gäller det hitta en lackfärg man gillar
Tror du kan få den bruten i vilken färg du vill i en färgaffär.
Nu blev jag ju sugen att måla våra luckor, FY på dig!
Hehe förlåååt.. du kan få bestämma mitt kök istället?
Är så trist och fult och vill göra det snyyyggt.. men i gråskal.. dvs svart grå vitt Men sne är det sotpp
Har du några bilder?
Hmm tror inte det.. Men själva "kök" delen är som en korridor, rätt smal med bänk, spis, disk på ena sidan och städskåp och kyl+frys på andra samt "mikro"bänk
Sen öppnar det sig och vi har STOR plats för bordet med dubbla fönster så rätt bra med ljus
Vill liksom inte ha för mörkt i korridoren då den redan känns smal.. så klurar på ljusare metallgrå på luckorna, svarta handtag och vit bakgrund (kakel är vitt med)
Ah, ett klassiskt miljonbyggekök alltså! Vi har också ett sånt. Kanske du kan göra en mattsvart fondvägg på fönsterväggen? Kanske med grå matrelaterad schablontext? Eller en snygg grå/svart medaljongtapet?
En sån här tapet: walnutwallpaper.com/images/wallpapers/Cactus_Paisley08.jpg
Jag klurar på att "helväggarna" från korridorens slut och mot fönstret där vi på ena sidan har en dörr mot hall och andra sidan en dörr mot sovrummen ha något snygg mönstrad tapet och sen då svart på fönsterväggen ja Men frågan är vad sista väggen blir. Har en "fläck" vägg till höger om korridoren då själva matsalsdelen är bredare.. är väl kanske 1½ meter brett där
svart? Eller vitt?
för mönster på tre väggar = för mycket känns det som.
Fönsterväggen är inte mycket tapetyta, rätt stora fönster.. är väl totalt.. 2 meter tapetbredd där ½ på varje sida och 1 meter i mellan.