• Verkligen

Kan man frysa stekt ägg?

Jag har då ingen aning trots att jag jobbat som kock i dryga 8 år..Hahah

Gjorde matlådor åt sambon tidigare idag och kom på att just ja, stekta ägg ´kanske inte går att frysa..

Vet ni?

• Svar på tråden Kan man frysa stekt ägg?
  • MammasälskadeMinna

ja, jag tror det går,,.

• MiLuna

nej det är inte bra!! och rekommenderas inte !
    färskvara.

• linjes

Allt går att frysa sen om det blir bra efter är en annan femma
    Men jag skulle då inte frysa stekt ägg

• lunkentuss

Klart det går att frysa Men jag tror att just ägg blir lite segt o smuligt när det tinar sen, varför man inte ska frysa in det :)
    Så svar: Nej skulle jag nog säga :)

• Verkligen

Nä då kastar jag dom äggen jag stekt så kan man steka äggen kvällen innan han ska ha matlådorna helt enkelt. Vill att det ska vara toppkvalitet på hans luncher.
    Tack för era svar!

• lunkentuss

Verkligen skrev 2009-02-12 17:48:29 följande:

Nä då kastar jag dom äggen jag stekt så kan man steka äggen kvällen innan han ska ha matlådorna helt enkelt. Vill att det ska vara toppkvalitet på hans luncher. Tack för era svar!
    NEEEJ!!! Ät dom till kvällsmat på mackan elr till frukost imorn! *allergisk mot att kasta mat*
  • Verkligen
    himmelsflickan skrev 2009-02-12 17:52:19 följande:
    Verkligen skrev 2009-02-12 17:48:29 följande: NEEEJ!!! Ät dom till kvällsmat på mackan elr till frukost imorn! *allergisk mot att kasta mat*
    Jag äter inte ägg och sambon jobbar.. Haha. Jag kastar mat för jämnan för det blir jämt så mycket över.
  • lunkentuss

Verkligen skrev 2009-02-12 17:53:57 följande:

Jag äter inte ägg och sambon jobbar.. Haha. Jag kastar mat för jämnan för det blir jämt så mycket över.
    *gråter*
    haha
Svar på tråden Kan man frysa stekt ägg?