• smultr0n

dop tårta

Jag tänkte göra tårta till min sons dop, så någon som har recept eller förslag på dop tårta? Det ända jag vet är att jag vill att den ska vara ljusblå och helst att hans namn ska stå på också.

• Svar på tråden dop tårta
  • citronpajen

Hej!

Jag ska ha dop för min son snart oxå.
    Jag ska ha jordgubb/blåbärs tårta í långpannan.
    En billig och lätt tårta!!!

Jordgubb/blåbärs tårt

* Gör 3 st rulltårte bottnar. 
    * Vaniljkräm på 1:a lagret
    * 2:a lagret Skär ner färka jordgubbar i små tärningar, blada i hopp detta med socker och vispad grädde.
    * 3:e lagret Bred ut gädde, gardera tårtan som en ram. Förs bläbär sedan jordgubbar.
    Lämna sedan en öppning i mitten o lägg ett marsipan lock.

Ps!! Går att smälta vit choklad ochha i lite blå karamellfärg i och sedan skriva namnet på ett bakplåtspapper med en sprits (strut kan man göra själv av papper)

Ska själv till lindhals och be dom göra marsipan lock pris 140 kr(med min sons bild)
    Som jag tänkte sätta mitt på tårtan och sedan skriva hans namn med blå glasyr.

• buffybus

när vi gjorde tårtor till dop så köpte vi färdiga bottnar och sen la jag chokladpudding på ena lagret och mosad banan på andra..

på en annan tårta hade jag bara jordgubbsmousse..

grädde runt båda tårtorna och skrev text på.. sen satte jag frukter på jordgubbsmousse tårtan och på chokladpudding tårtan satte vi såna linser..

sen när han fyllde 1år beställde vi tårta från ica maxi köket.. sån med fotto på..

man kan även kolla med tasty house.. dem e rätt billiga ändå.. vi fick ge 1000kr för en bröllopstårta..

André ska bli storebror i Juli-09
Svar på tråden dop tårta