• annama

Få ut trilskande produkt ur Selecta-automat - jag har lösningen!

Ni vet när man stoppat in pengar i en Selecta-automat (här i Stockholm finns de på tunnelbane- och pendelstågsperrongerna bland annat), trycker koden - och så rullar produkten bara en liten bit framåt för att sedan fastna utan att trilla ner. Och så står man där inför två val - antingen kastar man sig som en idiot mot maskinen för att försöka skaka ut varan eller så går därifrån utan kexchokladen.

Men nu vet jag hur man gör! Man slår helt enkelt in koden en gång till (utan att stoppa in nya pengar förstås)!! Funkar varje gång!

Kände att jag var tvungen att dela med mig av denna revolutionerande upptäckt som förändrat mitt liv.

• Svar på tråden Få ut trilskande produkt ur Selecta-automat - jag har lösningen!
  • Caroline08

Haha, kan faktiskt vara bra att veta...även om man skulle överleva utan den där kexchokladen

• Airlee

Caroline08 skrev 2009-02-12 19:19:44 följande:

Haha, kan faktiskt vara bra att veta...även om man skulle överleva utan den där kexchokladen
    Om inte annat så för humörets skull.
  • Linda Al

Näää, var det så enkelt!

Haha, jag har köpt en gång till varje gång det hänt! (alltså det finns ju en anledning till varför man inte klarat av att vänta tills man kom förbi ica). Då får man tyvärr (eller tyvärr och tyvärr... ) den dubbla uppsättningen choklad, men man får iaf det man betalat för!

Jag säger inget, så har jag ingenting sagt.
  • Chomsky

Tack för det tipset, det uppskattas
    Så sent som förra veckan vägrade en vara komma ut så jag fick väktarnas tillåtelse att tackla maskinen för allt jag var värd. Det lät utav bara helvete, jag drog till mig både den ena och andra blicken från förbipasserande och ingen godisbit fick jag heller

Detta inlägg är publicerat under Creative Commons Attribution License v2.5
  • Kaprifolen

TACK för att du delar med dig!! Uppskattas! :D

Svar på tråden Få ut trilskande produkt ur Selecta-automat - jag har lösningen!