• Tvåbarnsmorsan

Ni som väntar barn, vad skulle ni vilja ha i present när ni fått barn?

Har 2 st som ska få barn ( en i maj och en i aug ) och vill ha lite tips vad andra gravida skulle vilja ha i present? Nu menar jag inte jättedyra saker utan för några hundralappar, är det kläder så skriv gärna vad för kläder osv!

• Svar på tråden Ni som väntar barn, vad skulle ni vilja ha i present när ni fått barn?
  • TinkyWinky
    Tvåbarnsmorsan skrev 2009-02-12 19:44:53 följande:
    Har 2 st som ska få barn ( en i maj och en i aug ) och vill ha lite tips vad andra gravida skulle vilja ha i present? Nu menar jag inte jättedyra saker utan för några hundralappar, är det kläder så skriv gärna vad för kläder osv!
    ja kommer säga till dem som vill köpa till oss att vi vill ha presentkort. o sen när barnet kommit blöjor..  iaf va ja kommer på..
    ☆° ★ bf 13/7-09★ °☆ v.19 ★ °☆
  • KlasStures mamma

Jag vill ha kläder, gärna boddys och byxor. Från stl 60 och uppåt. Eller någt gosedjur kanske? Fina haklappar, lakan mm. handduk med huva. Allt praktiskt som man ändå behöver flera av. Köp hellre för stora kläder då de snabbt växer i dem. det var vad jag kunde komma direkt...

• Tvåbarnsmorsan

Okey, nån fler?

• Hallontårta

Det bästa som vi fick, tycker jag, var en god gryta! Så underbart att äta något gott mitt i allt annat.

• mama86

jag vill gärna ha ett sett att göra fot och handavtryck. vill även ha askar för första hårlocken och tanden, askarna kostar runt hundralappen tror jag

• mama86

har sagt till min mamma att jag helre vill ha lagad mat än en blomma

• Dodis

Mögelost och en flaska rött till mig....

Är det första barnet så skulle jag bli glad för kläder i stl 62 eller uppåt. Likaså om det är syskon av det andra könet.

När vår andra son kom, fick jag blommor och äldsta sonen en bok och pussel av grannen. Det tyckte jag var det bästa då, att inte storebror blev bortglömd. Så har de syskon, tänk mest på det äldre barnet.

• Jen 82

Jag är inte heller gravid men till mina vänninor som föder barn brukar jag göra en liten korg med saker främst till mamman. En tidning, nått gott att äta, en anskiktsmask eller härlig creme av nått slag, doft ljus, kankse lite thé. Bebisen får alltid så mycke av alla och det brukar vara rikigt uppskattat.

Svar på tråden Ni som väntar barn, vad skulle ni vilja ha i present när ni fått barn?