• tezze

att bygga nyckelfärdigt. Frågor?

Sitter och tittar runt lite på olika hustillverkare o drömmer mig bort.
    Tänkte kanske någon har bra förslag på vilket företag som är bäst.
    Lite som jag hade tänkt mig.
    2 wc
    stort vardagsrum
    gärna hörnkök( vill ha spisen i ett hörn)
    4 Sovrum eller 3 sovrum och 1 arbetsrum
    helst 1plans villa
    Bra standard från start så man slipper lägga till en massa.

Sedan det jag inte fattar...
    Vi har hittat en tomt som det på 90-talet stod ett hus på, hur fungerar det med framdragning av Vatten, avlopp och el? Vem fixar det?
    Vilket företag har bäst grund?

De företag som jag har tittat på är älvsbyhus, lb-hus, smålandsvillan, björklidenhus

Trevligt med lite idéer
    hejja

• Svar på tråden att bygga nyckelfärdigt. Frågor?
  • Bellansmamma

då kan du titta på eksjöhus lyckan, uppfyller alla dina kriterier ju :)

• vilsen

Undvik myresjöhus! De blir aldrig färdiga med något och besiktningsanmärkningar tar mååååååånga månader och telefonsamtal att få åtgärdade om det är lite jobbigare fel, dvs inte bara att dutta lite färg utan snarare räta till en skev dörrkarm ....

• Rigmor Mortis

Vi går också i husbyggartankar och det verkar som om de flesta som byggt med LB-hus är jättenöjda. Vi funderar på Ugglan Volym.

• CosmicCat

Älvsbyhus och Smålandsvillan har ganska trist standard från början, dvs plastmattor, våtrumstapet och våtrumsmatta, begränsat tapetutbud (typ Borosan). De är billiga, men har man höga krav på standard så blir de snabbt lika dyra som andra husleverantörer.

• Silme
    vilsen skrev 2009-02-17 15:20:42 följande:
    Undvik myresjöhus! De blir aldrig färdiga med något och besiktningsanmärkningar tar mååååååånga månader och telefonsamtal att få åtgärdade om det är lite jobbigare fel, dvs inte bara att dutta lite färg utan snarare räta till en skev dörrkarm ....
    Beror helt och hållet på vilken säljare/byggledare/underentreprenörer man får och i vilken del av landet du bygger i!
    Vi har byggt ett Myresjöhus och är SJUKT nöjda med ALLT! Inget större att anmärka på och de mindre felen har dom åtgärdat på stört! Byggledaren var superbra och snickaren helt underbar!

Har vänner och bekanta som byggt med LB-hus, Älvsbyhus och Trivselhus och dom är jättemissnöjda.

Finns inget "perfekt" husföretag som alla är nöjda med.
    Om allt går som det ska; BF 090717
  • Silme
    CosmicCat skrev 2009-02-19 11:50:29 följande:
    Älvsbyhus och Smålandsvillan har ganska trist standard från början, dvs plastmattor, våtrumstapet och våtrumsmatta, begränsat tapetutbud (typ Borosan). De är billiga, men har man höga krav på standard så blir de snabbt lika dyra som andra husleverantörer.
    Det är sant. Dessutom får man inte ändra i deras planlösningar alls, man får köpa huset som det är. Vi har byggt ett Myresjöhus, gjort en hel del ändringar, som dom dessutom inte tog betalt för alls
  • Rigmor Mortis

Älvsbyhus och Smålandsvillan bygger dessutom med krypgrund om jag inte minns helt fel, i synnerhet Älvsbyhus gör dessutom en ganska dålig konstruktion och har fått mycket kritik för den.

• godishjärtat

Vi ska bygga eksjöhus, de har fina en plansvillor. Väldigt fin grundstandard.

• Bellansmamma

godishjärtat: Vilket hus skall ni bygga??

• 1 och 1 är 3
    Silme skrev 2009-02-19 11:59:38 följande:
    Det är sant. Dessutom får man inte ändra i deras planlösningar alls, man får köpa huset som det är. Vi har byggt ett Myresjöhus, gjort en hel del ändringar, som dom dessutom inte tog betalt för alls
    vilsen skrev 2009-02-17 15:20:42 följande:
    Vad har ni haft för säljare? Vi funderar nämligen på ett myresjö.... kul att höra två helt skilda åsikter...
    080826 - Puma Teolin
  • mermaid

Vi byggde Myresjöhus - Herrgården och vi är jättenöjda!

Det uppfyller dessutom alla krav ni har (men inte som det ser ut i katalogen, men så länge man behåller plattans form och bärande väggar så kan man få det rätt rejält omritat utan extra kostnad)

• Silme
    1 och 1 är 3 skrev 2009-02-19 13:44:24 följande:
    Vad har ni haft för säljare? Vi funderar nämligen på ett myresjö.... kul att höra två helt skilda åsikter...
    Vi bor i Stockholm och hade en Christer som säljare (kommer inte ihåg efternamnet). Han jobbar tillsammans med byggledare Bo Tuvesson och han i sin tur jobbar ihop med snickare Johnny
  • vilsen
    Svar på #10
    Vi byggde i Umeå kanske jag ska tillägga. Här har Myresjöhus köpt "halva stan" så vi hade inget att välja på. Måste säga att jag alltid har blivit väl bemött på huvudkontoret (Fast det enda jag gör är att klaga!). Alltså, måste nyansera lite: Köp inte Myresjöhus i Umeå!!!!!
  • godishjärtat

Vi ska bygga , Lönneberga, fast med en helt annan planlösning än den i katalogen..

• Ulle75

Vi har ett Hjältevadshus som vi är nöjda med, dock är det 1.5plans men företaget kan jag rekomendera.
    Min syster har byggt ett västkustvillan och där är verkligen ett jättefint hus, bra standarde och bra planlösning.
    www.vastkuststugan.se/house/74.html

• Rüdiger Lohf

Vi byggde ett drömhus i Umeå: Myresjöhus`Da Capo. Underbart! Men alla ni som bygger, betala den sista fakturan först när alla (små) fel har åtgärdats, annars kan det dröja. Själva huset är ett drömhus.

Svar på tråden att bygga nyckelfärdigt. Frågor?