• timalillah

Visst borde man kunna ha vanliga kläder i större storlek som gravid?

Jag hittar inget i mammakläder som jag gillar. Jag vill köpa klänningar ska på semester till egypten i slutet av mars och vill då kunna ha ngt lätt och luftigt att ta på mig. Hittar inget i mammakläder som jag gillar. Har aldrig varit gravid innan men visst borde väl vanliga "lösa" klänningar i större storlek kunna gå att ha med gravid mage?

Typ dessa:
    http://cellbes.se/Product/?mid=972&pid=028315

http://cellbes.se/Product/?mid=972&pid=035594

• Svar på tråden Visst borde man kunna ha vanliga kläder i större storlek som gravid?
  • smurfis75

Klart du kan ha det, har aldrig haft sk. mammakläder under mina graviditeter

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • Kaldorei

Går absolut, fast just det där med avskurning under bysten kan bli lite knivigt då brösten ofta växer å skarven kan hamna tex mitt på brösten, å det ser ju inte så kul ut =(

• Hanna36

Jag har varit gravid 3 gånger, skulle inte klara mig utan mammakläder. Vissa plagg funkar att ha till gravid mage. Nackdelen är att när magen blir stor så blir det en glipa framtill. Har du klänning så kommer den att vara kortare framtill.

• hejpa

det enda, egentligen, som man kan behöva köpa är ju mammabyxor. tröjor, tunikor & klänningar kan man ju ha i "vanliga kläder".
    med de modeller som finns nu så är det inte ens säkert att man måste gå upp i strl :)

• chupachup

Jag hade bara vanliga kläder när jag var gravid. linnen, toppar och klänningar i babydoll modell och en storlek större än jag brukar.. det funkade utmärkt

• La Lola

Självklart!

Det som kan behövas är mammabyxor men i övrigt funkar ju helt vanliga kläder!
    Jag bär aldrig något annat än vanliga tröjor o tunikor (o mammabyxor om jag inte bär vanliga mjukisbyxor).

*mamma till Alma 8 år, ev planerat snitt med nr 2 runt den 4 mars.
  • timalillah

Oki tack för svaren, det med brösten har jag med tänkt på dom har redan växt till jumbo storlek och jag är bara i vecka 14, hur ska detta går

• BimBim o Knorrans Mamma

Jag har bara nåt enstaka mammaplagg både under denna o förra graviditeten och det funkar utmärkt med vanliga. Mammakläder är ju bara onödigt dyra tycker jag. Spec eftersom man bara har dem så kort tid.

• Samsmamma

vad avundsjuk jag blir när jag läser att du ska åka till Egypten. Fantastiskt land tycker jag, har varit i Sharm el Sheikh två gånger och älskade det!

Vart åker du?

Svar på tråden Visst borde man kunna ha vanliga kläder i större storlek som gravid?