Goda maträtter med lax??!!
Söker maträtter med lax som huvudingrediens! Vad brukar ni laga? Tar tacksamt emot tips och recept!
Söker maträtter med lax som huvudingrediens! Vad brukar ni laga? Tar tacksamt emot tips och recept!
Har ett superenkelt recept.
Laxfiléer i en smord form. Massa fiskkrydda på. in i ugnen. Servera med potatis och sås gjord av creme fraiche och jättemycket dill. Jättegott!
Laxpasta;
Gör bitar av laxfileér, stek med rödlök, ha i tacosås och matlagningsgrädde/creme fraiche och kryddor efter önskemål. Servera med spagetti
Lax med räksås är en storfavorit här hemma!
Lägg 4 tinade laxfileér i en smord form, salta och peppra.
Blande 400g räkost med 4 dl creme fraiche och slå detta över laxen.
Sätt in i mitten av ugnen på 200 grader ca 30 minuter.
KLART!
Det är gott med pressad potatis till!
lägg lax i form i ugnen
ha ost och rödlök på efter tycke&smak
kryddor o lite olivolja.
tabasco efter smak.
in i ugnen samtidigt som du sätter potatisen på spisen
då är de klart nästan samtidigt.
Ugnen ca 200 grader eller 175
Vad gott det låter, alltihop! Tack så mycket! Någon mer som vill dela med sig?
Lägg 4 laxfiléer i en ugnsform, rör matyoghurt med fetaost och häll över laxen. In i ugnen ca 20 min, servera med kokt potatis och sallad
Baconlindad lax? Grillad marinerad lax? Vanlig stekt lax med ris och vitlökssås? Finns massor =)
www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=63
Jag gillar inte ens lax, men det här receptet var helt fantastiskt gott! Speciellt ihop med en Romansallad med granatäppelkärnor. Mmmmm.
laxgryta, med lax, rom, grädde, creme fraiche, hummerfond...dill i massor...mums!
fryst laxbit, in i ugnen med krossad rosepeppar och lite lite olja på.
Kokar pasta
fräser upp lite orange/gulpaprika och purjolök som jag sen häller lite mellangrädde över som inte får mer än börja sjuda.
flingsalt efter smak och isvatten till
Pastasås med lax
För 4 personer.
Ingredienser
2 bitar lax
2 förpackningar matlagningsgrädde
Ca 10 cm strimlad purjolök
1 röd paprika finhackad
ev. 1 dl vatten
Aromat
Svartpeppar
Salt
Riven ost, så det blir såskonsistens, gärna västerbottensost
Gör så här
Skär laxen, paprikan i mindre tärningar. Finhacka purjolöken. Fräs några minuter. Ha i grädden och ha i alla kryddorna. Låt små puttra i ca 5 minuter. Ha i osten och låt puttra några minuter till. Servera med pasta.