• Anonym

?? Att ansöka om FOND-HJÄLP ??

Jag är ensamstående som inte får det här att gå ihop, möblemanget rasar ihop, mat finns det knappt i hyllorna och just nu ligger jag två hyror back.
    Ska flytta här om någon månad men det mesta är bara och kasta.
    Har blivit arbetslös och går på knaper a-kassa.

Fick som tips från en vännina att jag kanske skulle ansöka om pengar från en fond.
    Försökte söka lite på nätet men hittar inget.. Är det någon som vet hur det där går till eller hur och vart man kan hitta en fond som hjälper ensamstående?

Tack på förhand!
  • Svar på tråden ?? Att ansöka om FOND-HJÄLP ??
  • Barbabok

Jag vet att det ska finnas någon bok på bibblan där alla fonder finns, gå dit och fråga Annars kan ibland kyrkan hjälpa till iaf. med mat.

Jag är med parvel
  • Anonym

Försökte kolla i den där boken idag, förstod ingenting

• Anonym

Ligger du efter med hyran så är nog inte fonder ngt för dig.
    Då ska samhällstödet finnas till för dig - socialhjälpen.
    Hoppas att det fixar sig bra!

Fonder söker vi som klarar livet "med nöd och näppe" men behöver det där lilla extra nån gång...

Fråga igen när du är på "grönkvist" så ska jag skicka dig en lista på fonder för ensamstående!

• Anonym
    Jag ligger efter med hyrorna för att jag bara tjänar 8000:- i månaden och behöver få igång livet igen..
    Men okej, jag lever alltså för lyxigt för att be om hjälp då menar du?
  • Anonym

Nja - du lever inte lyxigt direkt!
    Det jag skrev var att man måste betala sin hyra först! Och har man det dåligt ställt så kontaktar man socialen i ett tidigt skede...

Själv klara jag mig (och min familj) på en inkomst på 7.800 *hmmm*
    Med viss hjälp av fonder över sommarmånaderna (3 st) - då jag har 0 kr i inkomst!

Men det krävs att man håller igen en del... och inte tycker synd om sig själv :(

• Anonym
    Jo, men socialen hjälper mig ju inte eftersom jag enligt dom har inkomst.
    Håller igen gör jag, men kom efter förra året eftersom a-kassan väntade tre månader innan mitt ärende blev klart.

Om det inte är i sånna här situationer man kan ansöka om hjälp, så antar jag att jag missuppfattat det hela.
    Ber om ursäkt.
  • Anonym

Men fick du inte pengar från CSN i en klumpsumma efter 3 mån (har jag fått tidigare) så att du kunde betala dina skulder då?

• Anonym (hmmm)

jag anser också att du borde klara dig på 8000kr, förmodar att du har barnbidrag och bostadsbidrag dessutom( så hela 3 hyror an du inte ligag back, för fömodar att bostadsbidragspengarna gått till hyran)

Vi lever på håret, men söker fonder för det lilla extra.. glasögon te lilleman, begaganad cykel till lillan mm...

hue har du råd att flytta?? det är juh svindyrt??

men annars, bara googlar du på fonder, får du upp massor!

• Lady Blue

Hyra betalar man ALLTID först. Vad har du betalat istället för de pengar du fått in? Tror inte att fonderna hjälper någon som faktiskt struntat i att betala hyrorna o.s.v Det är rent slarv från din sida.

Svar på tråden ?? Att ansöka om FOND-HJÄLP ??