• je79ssie

Ha brudklänning hela natten eller byta OM

Hej hur är det iegentligen:............

När man gifter sig skall man ha klänningen hela dagen lång tills man åker från festen eller kan man eller skall man byta om till ngt annat??

Har fått för mig att jag sett det på tv men det var ju förstås film

Och hur funkar det, jag som brud skall jag bara sitta ner och se på eller kan jag oxå göra lite roliga grejer som ex: dansa eller ja showa lite. Tänkte isåfall dansa så som de gör på music videos men jag vet inte...

tacksam för svar

mvh

• Svar på tråden Ha brudklänning hela natten eller byta OM
  • N81

Hej! Jag har jobbat på många bröllop, men jag har aldrig sett att bruden bytt om.. beror ju iof på vart ni ska vara om klänningen löper risk att förstöras

Har inte heller sett brudparet spexa ngt, men det är ju upp t er! är ju eran stora dag då ni bestämmer

Lycka till!

♥Norea & Noel♥ made with love♥
  • MizzTez

Byt skor iaf!

Jag har inte varit på något bröllop där brudparet bytt kläder, men då har de lämnat festen ganska tidigt åxå!
    Visst kan du ju spexa runt lite, beror ju mycket på hur din klänning ser ut, är den stor och tung så kanske det är mindre bra att hoppa omkring, men att hålla roliga tal och berätta lite roliga saker om din blivade kan du ju göra!

Lycka till

• Kaydina

Svenska bröllop är ju sjukt trista så gör gärna något annorlunda! Enligt tradition har man klänningen på sig hela kvällen men traditionen med 5 timmars middag och 8000 tal kan ni gärna bryta. Det hade JAG uppskattat!

• bubblan79

när jag gifte mig så hade jag tagit med mig en väska med ombyta och dylikt som jag skulle ha med mig till hotellet sen på kvällen.. hade även lagt ner ombyte och skor ifall jag ville byta om från brudklänningen men jag hade så kul hela kvällen och for runt på dansgolvet i brudklänningen utan problem och hade inte en tanke på att jag hade med mig ombyte ens men de skadar ju inte att ta med sig iaf.. man vet ju aldrig vad som händer.. skorna flög oxå av mig och jag sprang mest runt barfota.

(¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • je79ssie

ja det hade vart kul med lite annurlunda..

Att verkligen överraska alla,Tänkte först förvinna en stund typ gå på toalleten och byta om, men när de ser mig igen så står jag på den lilla scenen

JAg vill göra en showsom de inte ens visste att jag aknske kan..

ooo det hade vart roligt,,
    ja ja det slutar väl säkert som det vanliga traditionen

mvh

• Mälaröbo

Jag hade kjol med släp och löste det så att jag sytt in en knapp i midjan och hade en ögla under släpet så jag kunde "hänga upp" släpet under dansen. Funkade kanon! Hade skoombyten med mig och det behövdes verkligen!
    Det enda jag ångrade är att jag var FÖR rädd om klänningen. I början av kvällen gick jag och bar på släpet vilket resulterade i massor av URFULA foton. Kjolen blev ju ändå smutsig så jag ångrar att jag inte strumtade i det och njöt av festen.

• Catriiin

Jag bytte från glittriga 8cm- höga klackar till ett par vit-silvriga nya sneakers efter brudvalsen. Det var sköööönt, då jag inte är van att gå i klackar och dessutom var gravid. Klänningen behöll jag dock på men den var väldigt smidig. Hade den varit större och mer obekväm hade jag nog bytt. Jag tycker lätt du ska spexa, det är ju jättekul

• Esthery

När vi gifte oss så bytte jag inte om men vi hade inte fest som höll på hela natten heller utan var slut 6-7 tiden

min kompis bytte om efter maten så hon hade en annan klänning under resten av festen men då höll den på flera timmar in på nästa dag

• patti87

jag älskade min klänning och hade på mig den ifrån 14:00 på eftermiddagen ända till 06.00 på morgonen där på när festen var slut :)

skulle aldirg byta om! man får bara uppleva detta en gång i sitt liv...och gifta sig i en bröllopsklänning! :)

• Tyson 77

Jag bytte om. Kunde inte gå omkring med en klänning med korsett hela kvällen...
    Dessutom hade jag jättekul! Skulle aldrig få för mig att sitta i ett hörn och titta på alla andra som har kul på mitt bröllop...!
    Kör på!!!

• patti87

jag hade superkul hela dagen och hela natten lång i min vackra bröllopsklänning :) och jag dansade även hela tiden!

• bambigirl

Jag bytte till en kort, vit klänning senare på kvällen som kändes mer fest.

Min syster gifte sig utomhus på sommarens kallaste och regnigaste dag (kändes det som) 2007 och hon bytte ganska snabbt till jeans och snygg tröja, innan hade hon en kort, champagnefärgad klänning. Funkade liksom inte att ha på sig den på kvällen ute när det var så kyligt.

• Tesselajnen

Jag hade brudklänning med långt släp på mig hela dagen och natten, från klockan 13 till klockan 04. Det är ju enda gången man har den på sig! Hade inga större problem med att studsa runt på dansgolv vare sig under brudvals eller "tokpartyt" sent på natten. Enda svåra var att få plats under bordet vid middagen med underkjolens bågar *skrattar* Men det var verkligen ett mindre problem tyckte jag!

• Pelargonen

Jag hade den hela natten såklart! Aldrig får man vara så fin igen så varför i herrans namn ska man byta?

Svar på tråden Ha brudklänning hela natten eller byta OM