• black sun

En fin text till dödsannons från min dotter till sin pappa?

Min femåriga dotter har just förlorat sin pappa. Hans släkt har gjort en jättefin dödsannons där hon står med, men jag skulle vilja göra en som bara är från henne. Är det nån som har nåt förslag på en kort text, dikt, vers eller annat som passar från en dotter till sin pappa?

Jag funderade lite på den här (från en låttext):

You raise me up, so I can stand on mountains
    You raise me up, to walk on stormy seas
    I am strong, when I am on your shoulders
    You raise me up, to more than I can be

Vad tycker ni?

Och vet nån hur mkt en dödsannons kostar? Skulle den där bli väldigt dyr?

• Svar på tråden En fin text till dödsannons från min dotter till sin pappa?
  • hallon82

den är jätte fin den den biten den skulle nog passa bra.
    det är inte så jätte dyrt att sätta ut en annons en ca 200 kronor kanske
    beklagar sorgen

• Centrumhets

fint!
    Hmm... jag vet inte om det varierar men här kan en dödsannons kosta tusenlappar

• Butterscotch

Den sångtexten är jättefin, och ännu finare blev den i det här sammanhanget.

Jag skulle kanske skrivit om den lite, så att den blir till dåtid - typ "You raised me up, so I could stand on mountains"

• Bong

Lite OT kanske, men jag har precis förlorat min mormor. Hennes annons gick på 3500:-...
    Kanske kan skilja väldigt beroende på vilken tidning det är.

• MeNoLike

här betalar man per millimeter.
    ring tidningen du tänkt sätta in den i och fråga

Beklagar sorgen!

Mamma till tvillingarna Timothy och Maximilian 20070325
  • leende guldbruna

Beklagar sorgen!!

Den e jättefin,tycker att den passar i nutid oxå. Hans mål å värderingar kanske lever vidare ändå.

Ring tidningen ang kostnad eller gå in på hemsidan.
  • h8him

Väldigt fin annons!! Tror den kostnaden avräknas på dödsboet faktiskt, hon är närmast sörjande (med ev syskon). Mellan 700-1200 kr gissar jag på att den kommer att kosta om det är en trad. dödsannons.

• Växjömamma1976

jag tycker den är för vanlig, hör er för med begravningsbyråer istället. Det brukar ha tips och råd om detta. Lycka till!

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • black sun

Jag har tänkt efter och det känns lite konstigt att skriva nåt på engelska från en femåring, även om texten är jättefin.

Jag funderade på nåt som är mer personligt och nåt mellan de två. Då kom jag på att hon pratat en del om att pappa är en ängel och så nåt de brukar säga till varandra om hur mkt de älskar varandra, så då blev det såhär istället:

Min älskade pappa Per

Nu är du min egen ängel
    jag älskar dig ända till månen
    och tillbaka

Saknar dig
    Linn

Svar på tråden En fin text till dödsannons från min dotter till sin pappa?