• Imagine this

fyllning till tårta

jag behöver tips och recept på tårtfyllning! ska passa bra mellan sockerkaks botten och jag behöver 2 olika fyllningar som passar bra med varandra.

• Svar på tråden fyllning till tårta
  • nyponsoppa

Jag gjorde en enkel sist som blev jätte uppskattad.
    Första lagret hade jag en helt vanlig mosad banan fyllning, andra lagret smetade jag på ett tunnare lager vaniljkräm o hade sedan fruktpuré över, hittade fruktpurén hos Ica, fanns olika varianter. Runt tårtan o över hade jag grädde med vit choklad (s.k "fluff"), o täckte sedan med marsipan... hur enkelt som helst o dne blev jätte uppskattad

Du kan även ha med ex mosad banan o passionsfrukt mousse, funkar också jättebra!

♥ Stolt mamma till Alicia-05 och Ella-08 ♥
  • mams2004

Det blir jätte gott med citronfromage (som man gör på vatten så det blr lite krispigare)ena lagret, sen mosade hallon andra lagret.Riven vitchoklad på toppen.

• Vaja

Min favorit är dumle och hallon. Hallon bryter av det söta i tårtan.

Dumlefluff:
    Smält ca 180g dumle (tar själv hela påsen på 220g Skrattande) i 3dl grädde. Svag värme. Får ej koka. Ställ in i kylskåp minst 6 timmar. Vispa som vanligt och sedan i tårtan.

Hallon tar jag direkt från frysen. Tinar bara lite lätt så jag kan mosa. Sedan i grädden och vispa upp.

Super gott.

Eller jordgubbmousse och glasscreme.

Glasscreme: Ca 1½dl-2dl vaniljkräm blandas med lika mycket hårt vispad grädde. Mumma!

• Lilla Oliv

Jag gjorde en supergod och saftig tårta när jag fyllde år.
    Såhär gjorde jag:

Lager 1: Blandade en barnmatsburk med Mango och yogurt (tror det är semper som har dom) med hackad mango (köpte fryst i tärningar som jag tinade och hackade)

Lager 2: Där hade jag rätt och slätt ekströms hallonmousse.

På toppen hade jag grädde och garnerade med spritsad hallongrädde(hallon i vispad grädde).

Den blev så god och supersaftig. Inte alls sådär supersöt.

Svar på tråden fyllning till tårta