• Anonym

Kan man få ont fram på halsen av spänning/stress????

Har mått dåligt en tid och haft så ont i ryggen. Nu har det börjat göra ont fram på halsen. Det gör ont när jag trycker där...alltså inte inne även om det känns lite som nåt är i vägen där med. Det fortsätter lite upp mot under örat men ondast på ena sidan om struphuvudet och ner mot den där gropen vid bröstet...Kan man få såhär då man är stressad/spänd/mår dåligt?

• Svar på tråden Kan man få ont fram på halsen av spänning/stress????
  • Anonym

jag hade så när jag var otrolig spänd o stressad. tycker ändå att du ska kolla upp det först annars är avslappningsövningar bra och naprapati

• smis

jag fick jätteont på utsidan om halsen för ett tag sedan. under örat och ner mot axeln. kändes typ som om jag hade ont på fel sida av mandeln. gick faktiskt till läkaren med detta hon tog halsflussprov som inte visade något.. o sen sa hon att jag kanske sitter mycket framför datorn. fick aldrig svar på vad det var men det försvann efter ca 1 vecka så antagligen musklerna eller nån nerv.

• Anonym (jag)

jag ska snart till läkaren då jag har ont vid sidan av struphuvudet och upp. har haft så ett tag. prover har tagits men inget har visat någor, så kommer att begära UL för detta, fungerar ej längre och börjar bli orolig.

• misspoison

Jag har mycket stress och spänningar och får ont på massor av konstiga ställen hela tiden men det är ju ändå bäst att kolla upp.

Svar på tråden Kan man få ont fram på halsen av spänning/stress????