• Airlee

Omoraliska klubbens syndiga näste

Här kan alla vi samlas som har en okonventionell syn på det här med tvåsamhet och diskutera detta eller vad som helst vi känner för. Om du och din partner lever i ett öppet förhållande, polyamoröst, har trekanter eller deltar i orgier, går på swingersklubbar, har börjat fundera på att hitta på hyss eller helt enkelt bara har en åsikt i frågan så är du välkommen här.

------------------------------

Tråden startas på initiativ av Airlee och den fantastiska Furie. Den ligger under den missvisande (men på ett lite roligt sätt provocerande) rubriken "otrohet" för att den som vill ska kunna vara anonym.

Debatter och påhopp är inte bara välkomna, utan direkt önskvärda.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-13 18:02
    Vi som startade denna tråden är inte på minsta sätt för otrohet och lögner. Vi tror på frihet under ansvar och ärlighet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 23:44
    Med tanke på hur saker och ting har utvecklat sig gör ovanstående tillägg Airlee till en hycklare av stora mått. Men vi pratar vidare ändå och lär oss av varandra!

• Svar på tråden Omoraliska klubbens syndiga näste
  • Furie

Åh, underbart! Jag hoppas på ett massivt debatterande här, så vi slipper ta över alla andra trådar ;)

• Airlee

Furie skrev 2009-02-13 12:15:05 följande:

Åh, underbart! Jag hoppas på ett massivt debatterande här, så vi slipper ta över alla andra trådar ;)
    Ja, jag började just känna mig som en tråd-pirat.
  • Anonym (Man)

Är otrogen så ofta jag bara kan, bara för att kvinnor är så underbara. Vill inte begränsa mig till en kvinna.

• Furie

Är det en slump att det bara är killar som skriver till mig om att jag skriver vettiga inlägg? Är det så få tjejer som håller med oss?

• Furie

Anonym (Man)
    Att vara otrogen betyder ju att hon inte vet om vad du gör inte sant? Varför inte ge henne möjligheten att vara med andra också? Otrohet är inget jag förespråkar, bara i öppna förhållande, och då är det inte ens otrohet :)

• Airlee

Anonym (Man) skrev 2009-02-13 12:20:57 följande:

Är otrogen så ofta jag bara kan, bara för att kvinnor är så underbara. Vill inte begränsa mig till en kvinna.
    Håller med dig om att kvinnor är underbara, men annars är vi nog inte överens om mycket. Jag förespråkar inte heller otrohet. Mindre otrohet, mer ärlighet!
  • Furie

Om man inte vill begränsa sig till en måste det vara ett beslut taget av båda, eller så är man singel. Finns inga ursäkter till systematisk otrohet. Visst, det kan hända på fyllan, men då händer det EN gång, man inser att man gjort fel (förhoppningsvis) och antingen erkänner man eller så gör man aldrig om det.

• Airlee

Furie skrev 2009-02-13 12:21:41 följande:

Är det en slump att det bara är killar som skriver till mig om att jag skriver vettiga inlägg? Är det så få tjejer som håller med oss?
    Jag vet inte... nu när du säger det så stämmer det nog för mig också. Killar/män och ett fåtal kvinnor som redan är inne på samma spår själva. Man ska inte generalisera kanske men det är min gissning att betydligt fler män än kvinnor skulle kunna tänka sig att leva så.
  • Furie

Airlee skrev 2009-02-13 12:39:26 följande:

Furie skrev 2009-02-13 12:21:41 följande:
    Jag vet inte... nu när du säger det så stämmer det nog för mig också. Killar/män och ett fåtal kvinnor som redan är inne på samma spår själva. Man ska inte generalisera kanske men det är min gissning att betydligt fler män än kvinnor skulle kunna tänka sig att leva så.
    (Kolla, ett citat =D)

Ja, och det är synd att fler inte är öppna för det. Menar inte att alla måste ha sex/förhållande utöver sitt ursprungliga. Bara att inte dra så hårda gränser för vad som är rätt och fel..
Svar på tråden Omoraliska klubbens syndiga näste