• Anonym

någon som vet något om arbets skade livränta?

jag har blivit bevilja "sjukpension" 1 år det heter inte så nu men kommer inte ihåg ordet.

jag vet att man akn söka nått som heter arbets skade livränta via FK om en av orsakerna till "sjukpensionen" är en arbetsskada. som det är i mitt fall en av 3 anledningar är en arbetsskada.

nån som vet hur detta läknas? är de en en gångs summa eller kommer den varje månad?

jag ska ringa FK och kolla tänkte bara kolla här om nån har erfarenhet.

lägger detta under ekonomi då detta "bidrag" skulle hjälpa mig otroligt mycket även om det är en lite summa.

• Svar på tråden någon som vet något om arbets skade livränta?
  • Anonym

Det kommer varje månad OM du blir beviljad......

• Anonym

ok tack.. då får man fylla i papprena och se om man blir beviljad.

vet du vad en sådan summa ligger på eller räknas de ut på nått komplicerat sätt?

Anonym skrev 2009-02-13 13:47:57 följande:
    Det kommer varje månad OM du blir beviljad......
  • Anonym

Anonym skrev 2009-02-13 15:48:20 följande:

ok tack.. då får man fylla i papprena och se om man blir beviljad.vet du vad en sådan summa ligger på eller räknas de ut på nått komplicerat sätt?
    Helt olika belopp från person till person....Du måste ringa FK och ansöka om detta så skickar de hem blanketter....

Jag får 3500 kr i månaden och min vän får 250 kr i månaden....Det beroro på vilken skada det är osv...

Du hittar all info du behöver på FK:s hemsida!
  • Anonym

tack
    jo jag har pratat med dom och de ska skicka papper..

vad har du för skada? om man får fråga? som ger så mkt pengar och vad har din vän? mest nyfiken

Anonym skrev 2009-02-13 15:50:16 följande:
    Anonym skrev 2009-02-13 15:48:20 följande:
    Helt olika belopp från person till person....Du måste ringa FK och ansöka om detta så skickar de hem blanketter....Jag får 3500 kr i månaden och min vän får 250 kr i månaden....Det beroro på vilken skada det är osv...Du hittar all info du behöver på FK:s hemsida!
  • Anonym

Anonym skrev 2009-02-13 15:53:17 följande:

tackjo jag har pratat med dom och de ska skicka papper.. vad har du för skada? om man får fråga? som ger så mkt pengar och vad har din vän? mest nyfiken
    För personligt....vill inte berätta...

Men om du redan pratat med FK.. vad är det då du undrar över?
  • Anonym

ingen fara du behöver inte berätta.

ja om du läst ts så ser du varför jag undra...

Anonym skrev 2009-02-13 15:54:18 följande:
    Anonym skrev 2009-02-13 15:53:17 följande:
    För personligt....vill inte berätta...Men om du redan pratat med FK.. vad är det då du undrar över?
  • Anonym (Sjukpensionär)

Hej

Jag får arbetsskadelivränta sedan drygt 2år tillbaka. Utredningen tog nästan ett år efter det att jag ansökte om livräntan samt skickade med ett läkarintyg som gällde 12 månader framåt (utan det intyget får man avslag direkt)

Jag får ut ca 22000kr före skatt per månad, utöver det får jag av AFA mellanskillnaden mot den lön jag hade innan jag blev sjuk, dvs nästan +3000kr/månad.

Detta är beslutat att gälla tills jag går i pension, idag är jag 40+. 

Jag har dock inte slängt in handduken heltntrots detta, utan hoppas att jag i framtiden blir så pass bra att jag kan jobba igen, saknar verkligen det sociala och kunna göra rätt för mig. Men med denna livränta är det mindre stress för ekonomin osv.
Svar på tråden någon som vet något om arbets skade livränta?