• quick

Scharlakansfeber

Min dotter 5.5 år hade influensa under julen och var förkyld i en vecka i januari också.
    I onsdags fick hon feber igen och jag fick också ont i halsen igen, vilket jag alltid fårnär hon har det.
    På kvällen i går så fick hon en typ av värmeutslag över rygg och bål samt blev röd i ansiktet.

Misstänkte scharlakansfeber och fick det besannat på vc i morse, då dom tog en odling på 10 minuter.
    Antibiotika i 10 dgr 3 ggr 5ml per dag, och hur skall man få i henne detta?!
    Är det någon annan där ute vars barn har haft scharlakansfeber och hur mådde era barn, när gick dom till förskolan och hur fick ni i barnet medicinen.

• Svar på tråden Scharlakansfeber
  • ebben

men vaccineras de inte mot det???har aldrig hört de som har scharlakansfeber??

• ebben

du får väl muta henne med nåt så hon tar medicinen! alltså att hon får glass eller annat hon gillar då hon tagit med.
    eller en sån där "spruta" så du kan liksom spruta ner det i mun/halsen på henne......
    men vaccineras de inte mot det??
    Eller har du valt att ej låta henne få vaccinerna??

• quick

Hon har fått alla vacciner som hon skall ha, och streptokocker som scharlakansfeber kommer av, är ju tydligen halsfluss för vuxna.
    Hon har aldrig ätit antibiotika tidgare och det är svårt att få ner en spruta alvedon stundtals, så jag hoppas att jag övertyga henne nu kl 13.30 då vi skall ta första omgången.

• Drage

Ge henne ngt gott efteråt! Jag har mutat med två ahlgrens bilar! Nu behövs inte det heller längre...

• quick

Jag har nu försökt och hon bara spyr upp allt igen, precis som när jag skulle ge henne vitaminer.
    Skall be mannen åka förbi vc för att få kross tabletter i stället som man får försöka lura i henne, med något gott.

• jessiik

min sona hade det då han gick dagis, han hade varit förkyld men untan febet och inga utslag... men han började ömsa skinn från händerna, så det var dagis personalen som började fundera på om det var det han varför övrigt inte sjuk då... så vi gick till VC och tog prov, och det var så...
    så han fick pencillin.

Svar på tråden Scharlakansfeber