• Anonym (nej tack)

familjebehandlare från soc????

vad har familjebehandlarna för syfte med att komma hem till oss gång i veckan,är det för att stötta eller agerar dom som kontrollanter för soc räkning?

jag känner mig väldigt obekväm med att dom kommer hem till oss så jag föreslog att vi åker till dom istället men det var dom inte så pigga på.varför?

jag skulle vilja veta andras erfarenheter om familjebehandlarna...tacksam för svar för jag vet inte hur jag ska förhålla mig till dom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-13 17:01
    efter lite efterforskningar nu på eftermiddagen så står det klart för mig att de letar fel först och främst,att hjälpa och stötta låter förstås bättre.

• Svar på tråden familjebehandlare från soc????
  • Mamma till R o A

Det finns inga specifika arbetsuppgifter för familjebehandlare det är olika från fall till fall. Vad familjen behöver.

Vet du inte varför familjebehandlarna är hemma hos dig?

• Blyger

Du ska vara helt införstådd med deras syfte...!

om du inte är det ska du kontakta din soc.sekr och be henne förklara!

• Anonym (nej tack)

dom är hos oss för att mitt barn har flyttat hem efter en placering som avslutades tvärt för soc gjorde bedömningen att barnet har det bättre hemma hos mig än på familjehemmet för mamman där inte mår riktigt bra.

men hursomhelst,kan dom tvinga oss att ha en familjebehandlare?

• Mamma till R o A
    Anonym (nej tack) skrev 2009-02-13 13:18:14 följande:
    dom är hos oss för att mitt barn har flyttat hem efter en placering som avslutades tvärt för soc gjorde bedömningen att barnet har det bättre hemma hos mig än på familjehemmet för mamman där inte mår riktigt bra.men hursomhelst,kan dom tvinga oss att ha en familjebehandlare?
    Det är klart att dom inte kan tvinga er till det.
  • Anonym

Anonym (nej tack) skrev 2009-02-13 13:18:14 följande:

dom är hos oss för att mitt barn har flyttat hem efter en placering som avslutades tvärt för soc gjorde bedömningen att barnet har det bättre hemma hos mig än på familjehemmet för mamman där inte mår riktigt bra.men hursomhelst,kan dom tvinga oss att ha en familjebehandlare?
    Tvinga och tvinga... det är väl en bra idé så inte soc får för sig att placera om henne?

varför är du så negativ mot det? är det inte bättre än att hon placeras igen??
  • Anonym (nej tack)

jag är emot att dom kommer hem till oss,det räcker att dom har varit här 6 gånger redan,jag träffar gärna dom fast på deras kontor.
    mitt hem är inget ställe med svängdörrar där andra bestämmer när dom ska komma eller inte.

• Anonym

Anonym (nej tack) skrev 2009-02-13 13:24:52 följande:

jag är emot att dom kommer hem till oss,det räcker att dom har varit här 6 gånger redan,jag träffar gärna dom fast på deras kontor.mitt hem är inget ställe med svängdörrar där andra bestämmer när dom ska komma eller inte.
    Kommer dom när som helst?? varför har ni inte bestämmda tider?

Jag menar, det finns väl en anledning till varför hon placerades första gången?
  • Anonym

jobbar själv på behandlingshem o insatt i ämnet. om man samarbetar så är de ju till för att hjälpa.

Att de vill komma hem är ju för att i er hemmiljö kunna svara på frågor och ge råd om regler och struktur som ni kanske behöver efter att inte levt tillsammans på full tid på ett tag. De ska ju göra det bästa för barnet så att det inte blir en ny placering vilket ingen av er vill...

• Anonym (nej tack)

det klart att det finns en anledning till att det blev en frivillig placering,som jag bad om...

och dom har bestämt dagar dom vill komma..men jag vill ej ha dom i mitt hem..jag är allergisk mot dom för jag fick höra från en som jag känner i den förvaltningen att familjebehandlaren rapporterar allt som sägs till soc,sekreterna..kränkande.

jag har intyg på att jag är fullt fungerande och kapabel att ta hand om mitt barn så jag vill inte ha snokare i mitt hem.

• Blyger

Anonym (nej tack) skrev 2009-02-13 13:31:10 följande:

det klart att det finns en anledning till att det blev en frivillig placering,som jag bad om...och dom har bestämt dagar dom vill komma..men jag vill ej ha dom i mitt hem..jag är allergisk mot dom för jag fick höra från en som jag känner i den förvaltningen att familjebehandlaren rapporterar allt som sägs till soc,sekreterna..kränkande.jag har intyg på att jag är fullt fungerande och kapabel att ta hand om mitt barn så jag vill inte ha snokare i mitt hem.
    Säg det till din soc.sekr då!
Svar på tråden familjebehandlare från soc????