köra leksaker i tvättmaskin??
ska köra sonens mjuka leksaker i tvättmaskinen, 30-40 grader. men för att spara tid funderade jag på om det gick å köra även en del plastleksaker samtidigt?
någon som provat?
ska köra sonens mjuka leksaker i tvättmaskinen, 30-40 grader. men för att spara tid funderade jag på om det gick å köra även en del plastleksaker samtidigt?
någon som provat?
plastleksaker är nog bättre at köra i diskmaskinen
tyg saker är ju okej att tvätta i tvättmaskinen.
men plast sakerna skulle jag köra i diskmaskinen..
Jag har provat omedvetet, det gick bra, men tror inte det är så bra för maskinens hållbarhet.
tror jag med
okej.. då hoppar jag det.. framför allt för de här om diskmaskinens hållbarhet.. sambon tjatar redan på mig att jag förstör maskinen, för jag kör för stora tvättar.. :-/.. är nog sant däremot..
nåja, tack så mycket för alla svar
Jag har hört personer som kört Duplolego i tvättmaskin, då har dom stoppat ner legot i ett örngott. Har inte provat själv så jag vet inte hur det funkar!
jag har själv kört lego i tvättmasinen men då i ett örngott funkar toppen.. vet att dom även gör detta på dagis..
hade inte vågat i tvättmaskin, möljighen i diskmaskinen
Duplo skulle jag våra köra i tvättmaskinen i ett örngott. Skulle däremot se till att centrifugeringen är avstängd. Kan du inte tvätta plastsakerna med de mjuka, ta ut plastsakerna och sen centrifugera det mjuka?