• JenTravel

Ni med myrkrypningar + kramp i benen

Min bm rekommenderade magnesiumtabletter emot detta.Har köpt det nu och läst lite om det på internet.
    Kan vara värt att pröva för er som har problem med detta obehag.
    Det stod att kvinnor behöver 280 mg magnesium om dagen och är man gravid el. ammar ska man öka dosen med 75 mg.

Det stod även så här: Magnesium har även kallats naturens lugnande medel då det är väsentligt för att nerver och muskler skall fungera effektivt. En av dess viktigare funktioner är nämligen att få musklerna att slappna av efter hopdragning

Så testa om det hjälper med tillskott av detta ni med sk. restless legs / kramp i vaderna.

• Svar på tråden Ni med myrkrypningar + kramp i benen
  • MissPhoenix

Hej!

Har lidit eller ska snarare säga lider av RLS (restlesslegs) och har gjort det många år. Förr kom det bara när jag var riktigt trött men under graviditeten har allt förändrats. Nu är det jämt. Om jag är för trött, gått för långt eller inte gått så mycket. Svår avvägning.
    Kramperna var fruktansvärda men värst mellan va 25 - 34. Sen jag slutade jobba har allt blivit bättre.

Har fått medecin (mot parkinson egentligen) som hjälper mot RLS. Dock inget jag vågar ta under graviditeten. Längtar tills att den ska vara över och att förhoppningsvis mina besvär ska försvinna o bli som innan. Bara lite då coh då.

//Nina

• Mojo Jojo

Bra att veta närde kanske börjar dra igång.....har haft de så de andra graviditeterna.

• Karlskronamammut

Tack för tipset, åker och handlar det så fort butikerna öppnar imorgon.

• jelena2

1000 tack för tipset!!! Jag blir tokig emellanåt! Jag STÅR och tittar på TV på kvällarna nu ofta, för det kryper så gräsligt, när jag sitter ner. Hemskt!
    Och om det kommer bli värre.....hua.....

• Faster M

2 panodil hjälper också bra. lider av rls sen många år tillbaka. Så fort graviditet och amning är avklarat ska även jag försöka få sån där parkinson-med, men fram tills dess tycker jag att det hjälper att ta 2 panodil till natten, då även panodil är muskelavslappnande.

M

• praline

Ååå tack för tipset, håller på och blir tokig ibland när jag ska sova....

• nea pea

Super tack för de tipsen........Har gått igenom en grav. o fått veta att de e bara o leva med. De hör till.. Håller på o bli tokig nu o såg 5 månaders stampande o suckande framför mig.. Ska skynda mig o köpa magnesium.......

• JenTravel

ja, gör det. mina myrkrypningar har nästan försvunnit helt. tar 1-2 tabl. magnesium varje kväll.

• Missboss

Åhhh, jag har äntligen fått en namn på min myrkrypningar. Jag har precis som MissPheonix säger att när man är riktigt trött. Det här har jag haft i säker över 15 år. Ska pröva magnesiumtabletter för att se om det går bort

• BlueBlue

Jag har hemska myrkypningar sedan jag blev gravid. Hopplöst att ligga och titta på tv till exempel. Man får ju vända och vrida på sig hela tiden. Nu är jag i 39 och det är värre än någonsin. Ligger i gästrummet för tillfället så att sambon åtminstone ska kunna sova. Innan graviditeten hade jag bara lindriga symtom som jag helt klart kunde stå ut med. Nu är det nästan outhärdligt.

Min barnmorska tipsade om att man ska äta banan, mandel eller vetekli på kvällen. Banan innehåller mycket kalium och mandel samt vetekli innehåller mycket magnesium.

• SaraoAlbin

Här kommer en till med myrkrypningar och ack vad glad jag blev över tipset om magnesiumtabletter. Ska köpa!!!!! Min sambo får massera mina ben var dag. Det hjälper bra för mig....men det är ju inte alltid sambon är tillgänglig när det kryper i benen......
    Lycka till alla blivande mammor med spritt i benen! Kram

Svar på tråden Ni med myrkrypningar + kramp i benen