• blicki

Fruktätande katt

Min ena katt har aldrig varit direkt förtjust i kött osv.
    Han slickar tex. mest i sej såsen från kattmaten.
    Kattgodis äter han väldigt sällan.

Men om jag äter vissa frukter, tex. nektarin & passionsfrukt så blir han helt tills sej och vill ha.
    Vad kan detta bero på?
    Jag har varit med om katter som gillat grönsaker, men inte frukt.

• Svar på tråden Fruktätande katt
  • Perry the Platypus

Har du testat sharonfrukt? En av mina siameser var helt  tokig i det när han var yngre. En av mina gamla burmakatter smaskade glatt i sig både gurka och melon.

(¯`°?.¸ ღ♥ Bless my arse. ♥ღ¸.?°¯)
  • Camarogirl

Min förra katt älskade ärtor, grönmögelost, broccoli och starkt kryddad mat. Han stal pepperonin från pizzor i obevakade ögonblick!

Nästan det enda jag vet som han INTE ville ha var choklad. SÅÅÅ äckligt!

Tror de är personligheter precis som vi, och har olika smak. Försök bara få i katten de näringsämnen som den behöver!

• Joddan

Min katt ÄLSKAR gurka!

Och om jag öppnar en chokladkaka blir hon TOKIG och SKA HA! Hahah, hon får mini mini mini bitar choklad ibland! Hon är så söt när hon gör ALLT för att komma åt och slicka smulorna annars från plasten
  • vackrastarflow

Heeeelt normalt om du frågar min katt Jag får inte ha äpple, päron, apelsin, banan, ananas, melon, sharon mm mm ifred för katten

• valkyrian

Mina kissar är uppe och snor gurkan på bordet om de får chansen... Dessutom älskar de att slicka och bita på folks händer när de har rökt! Kola sås är också en höjdare

Kom ut nu lille Viking, alla längtar så!
  • Tyson 77

Mina siameser älskade både frukt och grönsaker. Det ska tydligen inte vara något ovanligt.

• ludenben

Tydligen så gillar denna katten vi har honungsmelon. Det sa förra ägaren men vi har inte testat. Denna katten har skumma matvanor. Han själ havregrynsgröt om det inte plockas undan med en gång.

BF 23/4- 09
  • Psychomantia

Min katt älskade mandariner och ananas! 
    Dessutom majs och burkchampinjoner som han också blev helt tokig av när jag plockade fram
    Och sen blev han även helt galen när han kände doft av kolasnören (sånna där i elefantpåse) det fick han dock bara smaka lite av en gång.

• Tyson 77
    Svar på #7
    2 av min älskar också havregrynsgröt. Får inte ha något ifred... Dessutom älsar de allt vad kolasås och godis heter! Kan nog inte komma på något som inte älskar?!
    Tillägger att 2 är huskatter och lill-tjejen är oriental/cornish rex.
  • ludenben

jag trodde att det var bara min katt som åt sånt knäppt han är med bondkatt och fet. Det är inte bra att han snor åt sig annan mat än den som är hans för han lägger på sig med en gång hahaha

Tyson 77 skrev 2009-02-13 20:14:27 följande:
    Svar på #72 av min älskar också havregrynsgröt. Får inte ha något ifred... Dessutom älsar de allt vad kolasås och godis heter! Kan nog inte komma på något som inte älskar?! Tillägger att 2 är huskatter och lill-tjejen är oriental/cornish rex.
    BF 23/4- 09
Svar på tråden Fruktätande katt