Gravid och rädd för att barnet ej ska vara "friskt"
Är gravid i 7:e månaden och har under relativt hela graviditeten varit orolig för om barnet kommer vara friskt eller inte (det är absolut inte något som jag tänker på hela tiden och jag har kunnat njuta av graviditeten oxå). Saken är den att jag för närvarande jobbar med barn med funktionshinder och jag har hela mitt arbetsliv jobbat inom omsorgen, så jag vet vilket jobb det är och hur otroligt jobbigt det kan vara.
Så är det ju alla som säger att "Bara barnet blir friskt", men om det inte blir det då?
Kommer mormor/farmor och alla andra att se ned på mitt barn och tycka det är "mindre värt".
Det finns redan ett litet barn i släkten, som är friskt, glad och jättemysig.
Om det är något som inte stämmer med mitt barn, hur kommer det att jämföras med det barnet.
Vet att jag just nu är nojjig, men det är tankar som går hos mig i perioder. Man vet ju aldrig.
Har egentligen igen att prata med om detta heller, då min man tycker att man inte ska oroa sig i onödan innan man vet något och sen får man ta det som det kommer.
Jag vet att chansen att få ett "friskt" eller normalfungerande barn är större, men eftersom jag är den "världen" jag är i, så ser jag så mycket och tror att detta kommer hända mig med.