• Anonym (suck)

Hur är din relation med din mamma?

Hejsan alla!

Undrar lite hur det ser ut med mor och dotter-relationer?

Jag är uppväxt med endast min mamma och har under nästan hela mitt liv haft en otroligt fin relation med henne. Men pga olika saker som hänt de senaste åren har jag börjat se henne på ett annat sätt.(Går inte inte på detaljer, då jag inte vill riskera att någon förstår vilka vi är)

Jag fick barn för drygt ett år sen och trodde att hon skulle vara mycket mer engagerad...men icke. Känner mig bara så besviken.
    Blir så avis när man hör om människor som har underbara föräldrar som dessutom är underbara mor/farföräldrar.

Anyway...Hur är era relationer med era mammor, och pappor för den delen?

• Svar på tråden Hur är din relation med din mamma?
  • SIN74

Ansträngd relation. Mamma prioriterar bara min syster. Helt ok med pappa. Han lyssnar dock för mycket på mamma.

• Anonym (suck)

Men usch, skulle bli skitledsen...

• Llimen

Jag har jättebra relation med både mamma och pappa. Älskar att umgås med dem och kan prata med dem om nästan allt.

• Anonym

Asdålig, får mest höra saker om hur dålig jag är, eller att mina barn föredrar henne framför mig vilket inte ens är i närheten av sant.

• SIN74

Jo, tack. Jag blir mest ledsen för mina barns skull. De skulle kommit i helgen men fick annat så de avböjde och hävdade att det var för att min minsting är sjuk. Syrrans barn kan vara hur sjuka som helst men dit åker de titt som tätt. Vi har inte setts sen jul:(
    Förlåt att jag bara häver ur mig.

• Anonym (Good)

Jätte bra är den. Vi har kontakt varje dag (bor inte i samma stad)
    Hon var både mamma och pappa för mig. Hon ställer alltid upp för mig osv.
    Hon har tagit lån till mig i sitt namn och står som borgenär för lägenheten jag bor i osv.
    Kan inte ha en bättre mamma.

• Anonym (suck)

SIN74

Det är lite meningen att man ska få häva ur sig här

Jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan favorisera något av sina barn. Helt absurt.

Min mamma kommer bor granne med oss men kommer mest hit små korta visiter för att låna pengar eller något i den stilen. Hon är alltid stressad hem och stannar nästan aldrig på en fika...sådant gör mig lite ledsen.

• Anonym (emmsan)

min mamma tycker att det är roligare med sin väninnas barnbarn, hon gör allt för att för att ställa sig in hoss andra, blir jätte ledsen. tycker att jag borde vant mig vid det här laget men jag fortsätter ändå att försöka lappa ihop oss, om inte för min skull så för min dotters skull. tror ändå att det kommer slå tillbaka på henne själv senare när hon märker att barnbarnet inte vill komma till henne längre.

• Anonym (suck)

anonym (good)

Låter undeeerbart....

• Anonym (suck)

anonym (emmsan)

Man upphör verkligen inte att förvånas...roligare med vänninas barnbarn??? Usch!

Jag tänker som du, för min dotters skull så vill jag ha en bra relation med min mamma, men man kan ju tyvärr intre tvinga fram någon.

Min mamma är gärna barnvakt då och då..men hon tar sällan egna initiativ...

Svar på tråden Hur är din relation med din mamma?