• Emi24

Hårborttagning på överläpp,ej wax el pinsett

Hej alla glada

Jag undrar om det är någon som vet nåt bra sätt att få bort håret på överläppen,undrar om det finns VEET hårborttagningsmedel för överläpp? El någon annan som kan ge förslag. Vill helst inte waxa,el plocka med pinsett.

Mvh Maria

• Svar på tråden Hårborttagning på överläpp,ej wax el pinsett
  • Anilia

På åhlens finns det ett hårborttagningsmedel för 120:- som heter "Andrea" Du smörjer in, låter sitta 6-8 minuter o sköljer sedan bort. Lycka till!

(har je provat det själv men jag vet att det ska fungera bra så länge man inte har känslig hy)

• alliksa

Veet för torr hud fungerar jättebra för mig.

• BymBym
    alliksa skrev 2009-02-13 16:43:33 följande:
    Veet för torr hud fungerar jättebra för mig.
    jag också. Men har man känslig hud är det inte bra
  • Gelé Hallon

finns en ny veet i pumpflaska, ljusblå som är återfuktande och smörjande som funkar skitbra på mig. Efter att ha använt de andra veet medlena i flera år så är huden lite känslig där, men det är inga problem med denna.

• Gelé Hallon

annars finns det vissa salonger som kan göra det med tråd, väldigt smidigt och snbbat och du slipper kemikalier.

Ha en som tar 50 kronor per gång.

• trollmammsis

Gelé Hallon skrev 2009-02-13 21:40:11 följande:

finns en ny veet i pumpflaska, ljusblå som är återfuktande och smörjande som funkar skitbra på mig. Efter att ha använt de andra veet medlena i flera år så är huden lite känslig där, men det är inga problem med denna.
    hur gör man?? lägger man bara på det? inte drar bort som vax??
  • Gelé Hallon

trollmammsis skrev 2009-02-13 21:47:15 följande:

Gelé Hallon skrev 2009-02-13 21:40:11 följande: hur gör man?? lägger man bara på det? inte drar bort som vax??
    du lägger på det, låter det sitta fem minuter och sen har du en liten skrapa som ser ut som en rakhyvel ungefär och så drar du den skrapan som en rakhyvel för att få bort krämen, vips är manligheten borta
  • trollmammsis

Gelé Hallon skrev 2009-02-13 21:48:22 följande:

trollmammsis skrev 2009-02-13 21:47:15 följande:
    du lägger på det, låter det sitta fem minuter och sen har du en liten skrapa som ser ut som en rakhyvel ungefär och så drar du den skrapan som en rakhyvel för att få bort krämen, vips är manligheten borta
    ÄR det sant!!! var finns dom att köpa?? Hur länge "håller" det, var kostar det?
  • Emi24

En liten dum fråga,hur vet man om man har känslig hud just på överläppen?
    Kan man prova den där andrea,som man bara hade på o sen spolar bort o sen ta en återfukts creme efteråt?
    är lite bortkommen

• trollmammsis

Emi24 skrev 2009-02-19 13:24:41 följande:

En liten dum fråga,hur vet man om man har känslig hud just på överläppen?Kan man prova den där andrea,som man bara hade på o sen spolar bort o sen ta en återfukts creme efteråt?är lite bortkommen
    haha ja precis... hur vet man det....lika bra att ta den som rekomenderas då
  • Emi24

Jag har nu kollat på den där andrea på åhlens,men vilken ska man ta ? det finns en blå och en rosa? Och ingen svensk innehålls förteckning:)
    Hjälp...
    En annan sak jag undrar över är närman kört den där,blir man röd på överläppen el så,tänkte eftersom jag går på möten en dag i veckan.skulle vara lite små pinsamt hihi

• trollmammsis
    Svar på #11
    jag har köpt en..röd tror ja? den ena var BLEKNING den andra borttagning. Det sved lite på mig ett par dagar efterår men ingen märkbar rodnad.

Allt gick dock inte bort vet inte om jag tog bort det för tidigt. har bara provat en gång men den blir nog en gång till men som sagt det sved lite PÅ läppen så man får nog vara mer noggrann att inte lägga PÅ
  • catax
    Nu har det äntligen kommit ett revolutionerande hårborttagningspulver till Norden som heter X-Hair.
    Medlet består utav ett pulver som blandas med hett vatten och smetas på där hårväxten önskas
    tas bort. Sköljes av med ljummet vatten efter ca 7 min (ansikte 3 min).

Produkten tar snabbt och effektivt bort oönskad hårväxt hos kvinnor o män, och kan användas på
    hela kroppen även känsliga områden såsom intim område och ansikte. 

Enkelt att använda, förbluffande effektivt, ingen kemisk lukt, lämnar inga blemmor eller sveda.
    Det får tvärtom huden att kännas mjukare och har dessutom en antiseptisk verkan. 

Man kan läsa utförlig information och köpa X-Hair på www.xhairnordic.se

Finns i välsorterade butiker och även på eleven.seshopping4net.seglossme.se  
    Ica Maxi, Coop, Gekås Ullared ...

Håll utkik i hyllorna!
Svar på tråden Hårborttagning på överläpp,ej wax el pinsett