• Anonym

Kan man köpa Pergotime i Turkiet?

Vi åker till Turkiet snart på en liten äventyrsresa. Vädret är väl inte det bästa där just nu kanske men det är ändå skönt att få komma iväg.
    Min syster frågade om jag kunde köpa pergotime åt henne när jag var där för där säljs tydligen det mesta utan recept eller läkarkontakt.
    Stämmer det? Kan man verkligen köpa det mesta över disk där utan någon som helst kontakt med läkare och utan att uppvisa recept?
    Vad säger tullen om jag hittar pergotime där och köper med det till sverige utan att jag har recept på det?

• Svar på tråden Kan man köpa Pergotime i Turkiet?
  • Love 4 ever

Hon ska inte köpa sån utan en läkares rekomenation. Det kan sluta väldigt ILLA om inget annat. Dessutom är det en VISS mängd som hon ska ta som är just anpassad för henne och det vet endast en läkare.

Är 2oo9 vårt år??
  • Anonym

Gud vad skönt att det var så! Då slipper jag känna mig kriminell och eventuellt orsaka min systers död eller något i den stilen.

• Love 4 ever

Tror inte man kan dö av det men kroppen blir ju rubbad om hon ägglossar av sig själv och tar såna tabletter som ska kicka igång ägglossningen,det kan inte sluta bra det,kan bli värre än det är. Bäst är om hon kontaktar en läkare istället

Är 2oo9 vårt år??
  • Anonym

Du kan köpa det mesta över disk utomlands.
    Köpte sömntabletter över disk i turkiet och grekland som här klassas som receptbelagda.
    Och d e ingen fara att ta piller bara för dom säljs över disk

Svar på tråden Kan man köpa Pergotime i Turkiet?