• tusselutt

Ont i bröstbenet och bröstkorgen

Jag har haft ont i bröstbenet sen igår och nu känns det ut i själva bröstkorgen med. Någon som känner igen det? Luckras skelettet upp där också? Det gör ont varje gång jag tar ett djupt andetag så det börjar vara rätt jobbigt.

• Svar på tråden Ont i bröstbenet och bröstkorgen
  • ALO

Jag var med om något liknande, blev värre och värre. Slutade med att jag åkte in till förlossningen för att kolla att så att bebisen mådde bra. Det visade sig att jag hade sträckt mig på något konstigt sätt, har ingen aning om hur! Men tog 2 alvedon och sen lättade det så att jag kunde andas och sova.

• tusselutt

ALO skrev 2009-02-13 17:49:41 följande:

Jag var med om något liknande, blev värre och värre. Slutade med att jag åkte in till förlossningen för att kolla att så att bebisen mådde bra. Det visade sig att jag hade sträckt mig på något konstigt sätt, har ingen aning om hur! Men tog 2 alvedon och sen lättade det så att jag kunde andas och sova.
    Ok, vad skönt att höra. Det började igår morse så jag kanske sovit konstigt eller något. Men det känns ändå som det borde varit lite bättre idag då.

Nån annan med erfarenhet eller info?
  • milli79

Hade ont igår när jag skulle sova, som om det tryckte på uppåt bröstkorgen, redan nu v.20/21 hm.

• tusselutt

milli79 skrev 2009-02-13 22:03:58 följande:

Hade ont igår när jag skulle sova, som om det tryckte på uppåt bröstkorgen, redan nu v.20/21 hm.
    Ja, jag är bara ivecka 23 så det känns ju inte som det borde vara bebisen som trycker på eller så. Har fortfarande ont nu tre dagar senare... Mest i bröstbenet, långt ned på det, och mest när jag ligger ned på sidan. Tycker själv det låter som om det är uppluckring där med. Ger det några dagar till innan jag söker för det.
  • mithrandil
    tusselutt skrev 2009-02-14 14:13:41 följande:
    milli79 skrev 2009-02-13 22:03:58 följande: Ja, jag är bara ivecka 23 så det känns ju inte som det borde vara bebisen som trycker på eller så. Har fortfarande ont nu tre dagar senare... Mest i bröstbenet, långt ned på det, och mest när jag ligger ned på sidan. Tycker själv det låter som om det är uppluckring där med. Ger det några dagar till innan jag söker för det.
    Fast inte luckras väl bröstbenet upp? det kan jag aldrig tro.
    Måste vara något annat, kanske något som inte ens har med graviditeten att göra.
Svar på tråden Ont i bröstbenet och bröstkorgen