Karina 80 skrev 2009-02-20 17:10:59 följande:
Hejsan!Åhh, vad skönt att hitta en tråd med människor med samma problem. Vi har just stött på detta problem och har en kille på 2år&8mån.Han har aldrig tidigare haft problem med magen, snarare kackat flera gånger/dag och ganska löst. Men för en tid sedan började han få problem att kacka nån annan stanns än hemma. Inte vid dagmamman el. när vi varit hemma hos nån. Men nu har det övergått till att han håller sej här hemma också. Han säger att det känns konstigt i baken och är sjukt i magen. Ibland kommer det med jämna mellan rum att han blir alldeles pirrig i kroppen och säger:aj-aj-aj...säker när bajset trycker på. Men så går det om en stund, tills nästa "anfall". Jag lider sååå med honom och jag vet inte vad vi ska göra!? Fick en oral lösning att ge honom från apoteket, men inte hjälper den heller. Han är väldigt känslig annars och minsa lilla får honom att bli lessen och grinig...så det tar verkligen ner på allas humör när han är så lessen och irriterad!!
Det där med humöret känner ja verkligen igen. Min son blir som förbytt när magen krånglar. Han blir arg, rent jäklig om man nu kan säga så om ett barn, vill ha sönder saker osv man ser på hela honom att han mår pest.