Norrköping eller Linköping? Någon som har erfarenhet?
Jag kan välja att föda i Norrköping eller Linköping.. Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter från dessa ställen?
Jag kan välja att föda i Norrköping eller Linköping.. Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter från dessa ställen?
Jag har bara erfarenhet från norrköping , där jag födde mitt första barn.
Har bara positivt att säga. är de nått särskilt du undarar över?
ja gillade inte linköping... personalen på bb va fruktansvärt otrevliga.. har hört väldigt mycket negativt från andra med.. barnmorskan som va med på förlossningen va kanon men de andra nej tack de kanske borde fundera på va de e de jobbar med o om de e rätt val...
nu när de e dags igen ska ja föda i norrköping..
Freja S skrev 2009-02-13 22:24:22 följande:
Såna här frågor är alltid känsliga, och jag måste säga att man kan inte utgå från några personers åsikter om en arbetsplats med så mycket personal som rullar runt varje dygn.
Själv födde jag vårt första barn i Linköping för snart 2 år sedan, och vi var bara nöjda med både bemötande och personal på förlossning och bb. Man klickar olika med olika personer, och den barnmorskan som förlöste vår dotter och som vi tyckte var underbar, kanske någon annan inte alls uppfattar på samma sätt.
Skulle man inte känna sig bekväm med den barnmorskan man får, så självklart har man rätt att önska någon annan. Sen kanske de inte har personal just då för att tillgodose ett byte, men fråga kan man alltid göra!
Nu är det dags för oss att åka in till Linköpings förlossning igen inom några veckor, och vi ser bara fram emot att komma tillbaks dit, då vi bara har bra minnen därifrån!
Vi bor i finspång så våra tvillingar kommer födas i norrköping (förhoppningsvis) =)
Någon som vet om man får sådan bebisväska men lite blandat i?
Jag har gjort planerat snitt i norrköping 2 ggr (bor i linköping). Så jag har ingen erfarenhet av personalen på förlossningen, men personalen på BB var helt underbar! Så jag kan rekommender norrköping.
Jag födde i Linköping, och dom var heeelt fantastiska på både förlossningen och bb.
Visst, en del var kanske lite småtjuriga, typ narkosläkaren och ett par sköteskor, men i det stora hela så har jag inget illa att säga om lkpg.
Särskillt bmorna på förlossningen var verkligen toppen. Iaf de tre jag hann ha :P
Leos och Vincents mamma skrev 2009-02-19 16:58:06 följande:
buffar min fråga
Tänkte bara uppdatera här igen efter att nu ha fött vårt andra barn på förlossningen i Linköping för snart 3 veckor sedan. Vi fick lika underbar personal den här gången och har bara bra minnen med oss! Vi fick en barnmorskestudent som "gjorde" sin 38:e av 50 förlossningar innan hon är färdig. Vi kände oss extra omhändertagna av henne och hon var hur gullig och duktig som helst! På bb blev vi ompysslade av en annan underbar barnmorska som egentligen är pensionerad men jobbar extra på helger bara för att hon älskar yrket!
Jag födde min dotter på Vrinnevi i Norrköping, har bara positivt att säga. Jättebra personal
Nu har jag oxå fött mitt andra barn på vrinnevi norrköping.
Supergullig personal , bara positivt denna gång med.
BB var fullt den natten så vi fick in en säng i vår förlossningsal , som är superfina lokaler måste jag säga..
De ända man kanske kan klaga liite på är maten på bb!