• Wanna72

Hjälp! Galen biomamma!

Är det nån mer som har ett helt galet ex (till mannen alltså)? Hon ringer och skäller på ALLT, har han glömt skicka med vantarna till skolan är det barnmisshandel. Hon bestämmer vad barnen behöver och om vi eller barnen har en annan uppfattning så har vi helt enkelt fel. Om barnen överhuvud taget nämner honom, mig eller mina barn för henne blir hon vansinnig, hon pratar skit om oss inför barnen, hon kan göra vilka misstag som helst men vi får skit för allt. Hon dricker för mycket, skriker på barnen så det hörs ut på gatan, barnen gråter och man får lust att anmäla henne till socialen men det går väl bara ut över dem antar jag. Prata med henne går inte, hon idiotförklarar alla som inte tycker som hon. Vad gör man?

• Svar på tråden Hjälp! Galen biomamma!
  • Zaria

Som du beskriver det hade jag absolut ringt soc, hon verkar ju knts sagt icke stabil. berätta gärna för soc om du tror att hon skulle kunna göra barnen mer illa pga att hon blir anmäld.

Har din samvo vart på familjerätten med mamman på samarbetsamtyalm,i så fakll kanske det vore en god idé att börja med det nu, Dessa samtal är gratis, för uppenbarligen tycker varken ni eller hon att samarbetet funkar.

• Wanna72

Ja kanske får man gå den vägen i alla fall. Familjerätten ska jag ta upp med mannen. Tack, kram

• Lolalee

hej vännen! har ingen aning om va man gör m en sån människa.. bara vad man vill göra m en sån människa närå, är i samma sitts som dig.. vet inte hur man ska göra för att alla parter ska ha det bra.. kan man inte avskeda biomödrar lr nått?? kram.

• Sol Angelica

Galna biomammor finns det gott om.
    Min sambos ex har nog gjort allt för att förstöra för oss sedan vi träffades. Allt från skitsnack inför ungarna, till direkta hot mot mig och barnet jag nu väntar.

Tyvärr är det ju så att trots att både jag och min sabo avskyr henne, så är det ungarnas mamma. Och av nån konstig anledning tycker dom ännu om henne. Så var bara noga med att aldrig svartmåla menne framför barnen, då är det du som blir " skurken".

Nu verkar ju det snarare vara så att dina bonusbarn snarare mår dåligt av att vara hos sin mamma, och då måste man göra nåt åt det. Tyvärr så gör inte familjerätteså mycket åt problemen, dom är ingen bestämmande kraft. Det dom är till för är att hjälpa till att medla mellan föräldrarna om man inte kan lösa det själva. Men för barnens skull måste man ju försöka med allt, och det är kanske en bra början.

• Vintervirrig

Kapitulerar och inser att sickot kommer att finnas i ens liv tills ungarna är vuxna. Men den dagen yngsta fyller 18 så är människan portad för resten av livet i vårt hem - både fysiskt och psykiskt. Räknar dagarna.

min lilla seger i striden var när jag började inse att människan aldrig kommer att ändras - hon är och förblir totalt dum i huvudet, en elak egoistisk slampa som bara sätter sina egna behov först. Jag kan bara ändra mitt eget förhållningssätt till henne, och min hämnd blir att ha en bra relation till min sambo och hans barn!!!

• Wanna72

Ja hörni...skönt att höra att det finns fler som vet hur det är. Det är nog rätt som du säger vintervirrig: man kan bara göra det man vet är rätt själv, det får bli ens seger att klara att vara en bra mamma, bonusmamma och fru. What goes around comes around, liksom. Karma. Sköt om er tjejer och kämpa på! Kramkram

Svar på tråden Hjälp! Galen biomamma!