Choklad-namn på tårtan...?
Jag ska göra tårtor till min 1-åring och undrar om man kan hälla smält choklad i plast-formar som är bokstäver? dem smälter väl inte?
Eller om ni har andra förslag? Alla tips mottages tacksamt tilll en nybörjare
Jag ska göra tårtor till min 1-åring och undrar om man kan hälla smält choklad i plast-formar som är bokstäver? dem smälter väl inte?
Eller om ni har andra förslag? Alla tips mottages tacksamt tilll en nybörjare
Det går nog jättebra Annars kan du ju prova att spritsa egna på bakplåtspapper. Skulle allt gå åt H-vete så finns det färdiga chokladbokstäver på Konsum
vet att det finns att köpa färdiga bokstäver på affärerna iallafall på coop har ja sett det ;)
ja nu såg jag att ni hade skrivet det ;) läste inte så bra.jag hade tagit dom på affärn om det inte var att de står nötter i dom..som allt annat..
Tack , jag visste inte att det fanns färdiga. Dem kan va bra o ha som nödlösning ifall dem jag gör själv går åt skogen haha.
Det e så kul o planera tårtorna! Jag har alltid köpt färdiga innan men nu jäklar har jag köpt SP mm
Det går som sagt att spritsa själv, och som andra har sagt så kan man hitta färdiggjorda chokladbokstäver (och siffror) på stormarknader som Coop och Ica maxi t ex!
Första ggn jag använder chokladbokstäver var i veckan och det var alltså första gången jag såg dem i affären. En gång innan har jag använt "bokstavskex" på tårtan, det blev också jättefint och gulligt, särskilt till mindre barn (för de ser lite sådär halvbarnsliga och söta ut )
Det va ett bra förslag med kex-bokstäver Tack Gravid 89!
Ja dem e lite söta och passar bra till en kille som fyller 1,han kan ju smaska i sig dem själv
Skrållan71 skrev 2009-02-13 23:05:35 följande:
Skrållan71 skrev 2009-02-13 23:12:49 följande:
Haha ja jag såg det nu,läser lite för snabbt ibland(skyller på tårt-snurr)
Tusen tack för hjälpen...har du fler förslag på ngt ang tårtor så bara ös på haha
Skrållan71 skrev 2009-02-13 23:16:17 följande:
Har inte bakat förr... Blir 2 tårtor, har SP i vitt och blått 1kg var och köpt röd o grön färg.
Ska ha dumle-fluff och hallonmousse i, sen 1 tårta tänkte jag vit med blommor i olika färger o med hans namn Anton i mitten o den andra tårtan blå med blommor o namn...
Jag har kollat runt på alla tårt-bilder som finns tror jag och alla e så duktiga! Jag e ingen konstnär så jag vågar inte göra ngt avancerat,annars hade det varit kul med ngn annat än blommor kanske.