• Stephany

Är det farligt i fall bebis i magen hickar OFTA samma dag?

Ja som frågan lyder då....
    Är det farligt i fall bebben i magen hickar många gånger samma dag?
    Ska man börja oroa sig om det blir mer o mer för varje dag?

Jag är jätte nervis o vet inte i fall jag ska ta o ringa förlossningen o rådfråga.
    Eller om det kan vara så att dom har lätt att få hicka? :O

Snälla svara någon så jag vet i fall jag ska ringa! :(

Krams krams
    - BF 2 Maj 2009 -
  • Svar på tråden Är det farligt i fall bebis i magen hickar OFTA samma dag?
  • flips

Min tös hade ofta hicka i magen. Idag är hon en glad och soligt liten 3,5-åring:) Tror inte du skall oroa dig, har aldrig hört ngt om att det skulle vara farligt. Men ring till MVC om du vill, det är ju skönt att få prata med ngn kunnig:)

• Stephany
    flips skrev 2009-02-14 00:22:24 följande:
    Min tös hade ofta hicka i magen. Idag är hon en glad och soligt liten 3,5-åring:) Tror inte du skall oroa dig, har aldrig hört ngt om att det skulle vara farligt. Men ring till MVC om du vill, det är ju skönt att få prata med ngn kunnig:)

Jo men tänkte mest på i fall det är
     farligt om det blir mer o mer för varje dag?
    Det var inte så för dig?
    Varför hickar dom för vet du de?

Tack för ditt svar! :)

Krams krams
    - BF 2 Maj 2009 -
  • flips

Vet faktiskt inte varför de hickar. Kanske för att de hela tiden sväljer fostervatten. Jag skulle som sagt inte oroa mig om jag var du. Men slå en signal till BM vet ja:)

• Themis

Tror jag inte alls. Min son hickade ett par timmar på raken ibland under de sista veckorna när han stod på huvet och det var rätt störande när man skulle försöka sova, men han var stor, kraftig och pigg när han kom ut.

Barnet övar sig på att andas i slutet av graviditeten och då sväljer det fostervatten. Om man själv viker ihop magmusklerna och sätter hakan mot bröstet som att man har det riktigt trångt och försöker djupandas så är det nog rätt svårt att INTE få hicka emellanåt?

• spuff

Min dotter hickade massor i magen och massor när hon väl var född . Det är kanske så att hickan, alltså förmågan att hicka, dricka vatten osv kommit igång mera nu för din bebis? Ring och fråga om du är orolig, men hicka är inte farligt!

• Stephany

Tack för alla era svar känner mig lugnare nu! :)
    Ska avvakta tills i morgon för nu har han slutat att hicka igen! :) hehe
    Så får se men ska försöka att inte ringa..

Krams krams
    - BF 2 Maj 2009 -
  • Mimmi P

Enl min BM så får de oftast hicka oftare och oftare ju närmare förlossningen man kommer just för att de övar mer och mer på andningen så det är nog ingen fara.

• goatess82

min hickar extra mycket när jag ätit sött, visar att den är lik pappa sin..glupsk..hihi!!!

• MyggaMygg

Nej varför skulle det vara farligt?
    Inget du behöver oroa dig för.
    Min dotter hikade stup i kvarten varje dag i magen så hela magen hoppade

• LinaTed

De är nog ingen fara =) Min bebis hickar jätte ofta så hela magen guppar.. haha. Ibland kan hon hicka flera gånger på en timme Men hickan brukar oxå komma när jag äter stark mat har jag märkt Räcka ut tungan

• Stephany

Okej.. tack för alla era svar!! dom har lugnat mig mycket nu! :)
    Men jag blir så tossig gällande allt o tror att det är farligt för bebben! :)

Krams krams

- BF 2 Maj 2009 -
  • axelsmamma

Är det farligt om du hickar ofta???

• Fuxen

Myten säger att om bebisen hickar mycke så blir de en flicka
    Våran bebis hickar otroligt mycke men nästan alla runt omkring mig tror att de blir en pojk så ja bryter nog den myten

3 dagar kvar
  • Stephany
    axelsmamma skrev 2009-02-14 11:52:21 följande:
    Är det farligt om du hickar ofta???

Du, det är inte riktigt samma sak..

Vissa saker som inte är farliga för mig är farligt för bebis i magen.. därför jag undrar.
    Du behöver inte dumförklara mig för det.... det var en tråd jag startade för
    att jag villa ha svar på just det...
    - BF 2 Maj 2009 -
  • Stephany
    Fuxen skrev 2009-02-14 11:54:24 följande:
    Myten säger att om bebisen hickar mycke så blir de en flicka Våran bebis hickar otroligt mycke men nästan alla runt omkring mig tror att de blir en pojk så ja bryter nog den myten
    Hehe okej..
    och vi vet enligt rul att det blir en pojke så! ;)
    Annars blir jag chockad om det kommer ut en pojke!

Krams
    - BF 2 Maj 2009 -
Svar på tråden Är det farligt i fall bebis i magen hickar OFTA samma dag?