• Kakgumman

The Clearblue Easy Fertility Monitor

Nån som testat?
    Hur funkar den?
    Hur dyr blir den för ett år?

Tack för infon!
    //kakis

• Svar på tråden The Clearblue Easy Fertility Monitor
  • Pascha78

Jag har köpt den och är nu inne på tredje månaden. För mig har den funkat klockrent. Värt vart enda öre. (Fast lite väl dyr är den ju!) Första månaden testar man med 20 stickor efter det med 10 stickor. Den är lätt att använda och bra instruktioner medföljer.

• Linna74

Jag har använt mig av denna fertilitetsmonitor. Tyvärr har min sambo inga spermier varför den än så länge inte gett resultatet vi hoppats på, graviditet alltså... Men den har visat ÄL för mig under flera månader.

Nu ska vi snart komma igång med AID med donerad sperma varför den kanske kan komma till användning igen.

Jag har också en fråga till er som använt monitorn förut:
    Jag har av fertilitetskliniken anvisats att mäta för ÄL både morgon och kväll, är det möjligt att göra det med monitorn tro? Monitorn talar ju om när det är klart att testa så jag tror egentligen inte det, men kanske det går att programmera om... Vad säger ni som använder den?

/Linna

• Skruttis74

Jag använde den för ett år sedan. Nu har jag världens underbaraste lille pojke som blev till på första försöket!! Tack vare denne underbara lilla manick så visste jag ju när det var som bäst chans.
    Till saken var att min läkare hade sagt en månad innan att jag troligen inte skulle kunna bli gravid på egen hand pga endometrios och väldigt mycket sammanväxtningar överallt i min mage. Men fel hade han och jag tackar fertilitetsmonitorn för utan den hade vi antagligen inte lyckats så bra så snabbt.
    Den är dessutom väldigt enkel att använda. Värt varenda öre skulle jag säga.

• HeaR

Jag älskar min monitor. Jag har så oregelbunden cykel så jag hade inte haft en chans att hitta ÄL utan den. Jag köpte min på amerikanska eBay och betalade väl totalt 800 nånting för den. Stickorna går på ca 290:-/20-pack. Som Pascha skrev så använder man många stickor första cykeln och färre sen, men det beror på hur regelbunden du är. Jag får använda många då och då och färre vid andra tillfällen.

Monitorn ger mig:
    - koll på ÄL.
    - möjlighet att räkna ut BIM, koll på lutealfasen
    - minskad stress efter som jag litar på att den hittar ÄL och jag måste inte springa rundor och testa 2 ggr per dag med vanliga äl-stickor.

Linna, jag tror inte monitorn går att programmera om. Har du sagt till kliniken att du har en monitor? Om jag var du skulle jag testa med vanliga ÄL-stickor på kvällen när du fått max på morgonen. Och om du har koll på din cykel kanske även kvällen innan du tror/vet att du ska få max. Min monitor visar max två dagar i rad så jag tror att den visar lite innan...

Svar på tråden The Clearblue Easy Fertility Monitor