• Anonym (undrande)

Sex och islam

Jag är tillsammans med en muslimsk kille.
    Jag har hört att muslimer inte får ha analsex eller oralt sex.
    Är det någon som vet om det stämmer?
    Vårat förhållande är så nytt, så jag känner mig inte bekväm att fråga honom ännu.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Sex och islam
  • guldtrassel

Har faktiskt ingen aning. Vet bara att sex och könsorgan, bröst mm är mer "heligt" inom islam, är iaf det intrycket jag fått. Att man värnar mer om att det som är mitt är också mitt, att man inte visar upp vad man har lika mycket.
    Jag tror att precis som med de flesta som är aktivt religiösa så har man en egen version av det hela och en egen tolkning av vad som är tillåtet och inte, vad som är sant och inte.
    Så du kan nog inte dra alla över en kant utan försök ta upp det med honom senare när det känns som om det är en bra tidpunkt för såna diskussioner i ert förhållande.
    Annars skulle jag söka reda på sån information på wikipedia eller liknande, förvånande vad mycket sånt som står på wikipedia :P

• Anonym (Mjau)

Hade en muslimsk pojkvän själv... han var oskuld när vi träffades (orörd enligt hans mor innan jag förstörde honom, haha). Han var praktiserande muslim och följde strikt reglerna, men han äääälskade både anal och oralsex.. så jag tror inte det är ngn fara..

• Anonym (Mjau)

Ps, vi var 21 respektivt 22 när vi träffades, var tillsammans i 5 år.

• Anonym

Enligt skrifterna är analsex förbjudet men oralt nämns inte (d v s tillåtet). Striktare tolkningar och traditioner kan förekomma.

• Anonym

Enligt islam sa ar det forbjudet att ha samlag overhuvudtaget innan giftermal. Analsex ar inte tillatet vare sig man ar gift eller inte.

• LittleMsSunshine

Även om det är så att det skulle vara förbjudet så känner jag många muslimer som inte lever helt enligt reglerna som finns, det beror på hur pass mycket han anpassar sig efter islam också.
    En sak jag tänkt på är om det är förbjudet både för mannen och kvinnan med sex innan äktenskap eller gäller det bara kvinnan?

• Anonym

Littlemssunshine. Angaende forbjudet for samlag innan giftermal galler bade och. Spelar inte roll om det ar en man eller kvinna.

• Anonym (undrande)

Tack för era svar,nu vet jag lite mer!

• Anonym (Mjau)

Oj, jag har nog besudlat denna man, haha, hans mor hade rätt om mig.
    Men fy vad nöjd han var Räcka ut tungan

• MadameH
    Det borde ju fan vara lika sjukligt och förbjudet att ha fyra fruar som att lilla med nån före giftemålet.

Hur sjutton kan de gör så här?? och sen för de hit deras äckliga religion också till Sverige!! Nu kommer svenska män att ta efter dessa muslimer. Är v'l tillräckligt jävligt förut här med alla våldtäktsmän!

• MadameH
    Stavade så klart fel i ilskan. LIGGA menade jag så klart!!
    Muslimer kan hålla sig i sina hemländer och inte förpesta vårt vackra land med deras sjukliga önskningar!!
      Varför får männen ha fyra fruar?? men inte kvinnorna? Helt sjukt är det!
  • skoladan

Islam är ingen "äcklig" religion. Judendom, kristendom och islam är tre grenar på samma träd!

• Olga
    MadameH skrev 2012-05-20 04:50:32 följande:
    Stavade så klart fel i ilskan. LIGGA menade jag så klart!!
    Muslimer kan hålla sig i sina hemländer och inte förpesta vårt vackra land med deras sjukliga önskningar!!
      Varför får männen ha fyra fruar?? men inte kvinnorna? Helt sjukt är det!
    Usch på dig! Alla muslimer är absolut inte likadana. Du borde skämmas för hur fördomsfull du är. 
  • 100kgpappa

Anledningen till att muslimer tillåter flera fruar kommer från tiden då det var ont om män pga av alla ständiga krig. En kvinna som blev änka kunde i princip inte försörja sig och då införde man månggifte, det var alltså en räddning för många kvinnor. Dock har ju tiderna ändrats men traditionen lever kvar.

Precis som någon skrev tidigare så är det inte tillåtet med sex före äktenskap för varken män eller kvinnor. Analsex vet jag inte om det nämns specifik, men i praktiken är det väldigt vanligt då unga tjejer vill vara "oskulder" när de gifter sig så då har de analsex istället. Var nån tråd här på FL där en kvinna beskrev att samtliga muslimska män hon haft förhållande med var väldigt analfixerade, och ville hellre ha det än vaginal sex.

Är dessutom vanligt i strikta muslimska länder att killar har analsex med varandra, då män och kvinnor inte får umgås med varandra, så heterosex är inte möjligt fören man gift sig, vilket man kanske inte ens blir. Ja, jag har sett detta själv på plats, så det är inget hittepå.

Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • Anonym (Fanstyg)

Oush, bli fasiken inte tillsammans med någon muslim. Du kommer ångra dig.
    Speciellt om ni gifter er..
    Du vet väl att muslimerna vill LEGALISERA att ha sex med sin DÖDA fru i upp till sex timmar efter döden?!

Och vem vet, om ni gifter er, kanske han vill skaffa en fru till? Hur kul känns det? Speciellt om det är en 14-åring? (som dom förövrigt också vill legalisera)

• kara84
    Anonym (Fanstyg) skrev 2012-05-20 17:57:59 följande:
    Oush, bli fasiken inte tillsammans med någon muslim. Du kommer ångra dig.
    Speciellt om ni gifter er..
    Du vet väl att muslimerna vill LEGALISERA att ha sex med sin DÖDA fru i upp till sex timmar efter döden?!

Och vem vet, om ni gifter er, kanske han vill skaffa en fru till? Hur kul känns det? Speciellt om det är en 14-åring? (som dom förövrigt också vill legalisera)
    svt.se/2.27170/1.2793116/dn_spred_falsk_nyhet_om_egyptisk_nekrofillag

Det kanske är bra att kolla upp sådana lögner innan man sprider de.
  • Anonym (A)

Han kanske inte ens är rättrogen - det är han ju uppenbarligen inte om ni har utomäktenskapligt sex - men ni är väl två om sexlivet eller ska han få diktera allt?

Jag bodde i ett muslimskt land tidigare och var det något ungdomarna sysslade med där så var det just oral/analsex eftersom tjejen skulle vara oskuld när hon gifter sig. Ja, kanske männen också men det brydde de sig inte ett dugg om där utan gick till prostituerade, turister och transsexuella.

Av någon anledning fick jag (motvilligt) höra alla detaljer. De hade väl fördomar om mig som västerlänning, som om jag skulle vara sexexpert bara därför. Skrattande

En sak som jag reagerade på var att mina väninnor där berättade att de tog bort allt hår nertill, även männen ibland. De hävdade att det hade med religionen att göra men det får stå för dem. Min svenska väninna som blev tillsammans med en muslimsk kille från ett annat land blev lite chockad när han bad henne raka helt. Hon tyckte att han var porrig men det kanske inte alls var menat så.

Jag skulle inte bry mig om jag var du. Det är ju hyckleri om han börjar ha religiösa åsikter om ett sexliv som han inte borde. Trist om det lägger band på lusten. 

Jag har varit tillsammans med en muslimsk kille (i Sverige) och det var som vilket sexliv som helst men han var inte särskilt troende heller. 

De jag känner (vänner och ex) som haft mest religiösa sexnojor är för övrigt katoliker. Skrattande

• Anonym (Muslim)

Hej! Är muslim från Bosnien och vill skriva lite. Vi fick höra att hygienen och att raka könet är nr ett. Oavsett om man har partner eller ej. Sex utanför äktenskap är upp till var och en. Drt finns väl riktlinjer i religion men endast vissa följer det helt. Man kan inte leva så. Man skall respektera sin kropp och må bra. Inte såra andra pch annat. Jag tror att alla religioner har lite extrema ideer men niu är det islam så jag tror att du kommer med tiden att se hur din partner är. Har man sex så kan man ju prata om ett och annat och vad man gillar. Fråga direkt tror det skulle uppskattas. Jag tycker det är fint att du vill veta lite om hur det är i din killes religion och annat.

• Anonym (Vad bibeln säger)

Då koranen är baserad på bibeln kan jag endast utgå från den, då jag inte har koranen till hands.
    I romarbrevet 1:27 och följande guds straff romarbrevet 1:32. Dock gäller följande delar sex män emellan. Bibeln har inte så mycket att säga om analsex man och kvinna emellan, till min kunskap i alla fall.

Svar på tråden Sex och islam