• moan

en fråga om kläder.... (mössor)

nu när det är så varmt ute, hur klär man sin 7-veckors bebis?? måste man ha mössa om man ska åka på t ex affären? i vagnen kanske man kan skippa den, eller? hur gör ni?

• Svar på tråden en fråga om kläder.... (mössor)
  • kixan

En tunn bomullsmössa är alltid bra att ha när dom är sådär små. Alltså typ en hjälmmössa. Sätt på den och känn sen om h*n blir för varm!

• Sunshine81

Jag har också mössa på min 8,5 månaders baby. Är inte riktigt så varmt än så man har utan, eller solhatt.

• Upptagen

Var ute nyss, och det var verkligen jättevarmt! Hon blev varm i mössan också, funderar på att köpa en såndär jättetunn sommarmössa till henne... vill helst inte lämna de små öronen bara...

• Jesi

Jag frågade just min barnmorska om detta. Hon tycker att eftersom bebisar är väldigt känsliga om öron och hals så bör man ha en hjälmmössa på även under sommaren. Det finns tunnare varianter att köpa, (vart vet jag inte- kom gärna med tips!) men det är klart är det vindstilla och bebisen svettas därunder myssan så kan man ta av den. Men man ska nog vara försiktig.

• Anderssonskan

En tun tun bommulsmössa som skyddar öronen!

• Maddem1

tunna hjälmar finns bla annat på H& M, lindex mm.
    man skall altid ha mössa på små barn

• Sannah

Jesi:
    På Polarn o Pyret har de jättebra och tunna mössor och "hjälmar".
    H&M har nog också, men jag är jättenöjd med de från PoP

• sagogryn

En lite större bebis då? Min lille kille är snart 5 månader, hur klär ni era små som är i den åldern nu när det börjar bli varmt och i sommar när det blir ännu varmare? Redan nu kokar pojken, så han sover i bara blöja på natten. På dagen har jag honom i en body, och i vagnen body, en solhatt (men inget för öronen) och en tunn filt? Knepigt det här tycker jag.Hur gör ni??

• helenasthlm

Vi använder jätte tunn mössa utan band runt halsen.....skönt för lillan.
    I vagnen när hon sover så tar ja av henne mössan för de blir för varmt.Självklart om man har bebben uppe i famnen el om de blåser lite så ska de ha mössa på.

Svar på tråden en fråga om kläder.... (mössor)