• minnen

Någon som medicinerar Citalopram och Mirtazapin?

Undrar om det är någon som anväder dessa två antidepressiva medicinerna. Har medicinerat Citalopram 20 mg i cirka 2 månader. Idag börjat med 30 mg Citalopram och igår kväll tog jag en halv 15 mg Mirtazapin innan läggdags. Någon med liknande medicinering?

Tack!

Kram

• Svar på tråden Någon som medicinerar Citalopram och Mirtazapin?
  • Anonym (Sambo!)

Min sambo hade detta nyss. Fick dock byta då det inte hjälpa, annars "ska" det vara bra tabletter!

• Iida1987

Jag äter citalopram 20 mg sen jag var 14 år ..

• minnen
    Svar på #2
    Happy Valentines day till alla här på denna tråden!
  • Anonym

Jag har ätit SSRI+Mirtazapin som tillägg. Det var bra tycker jag. Min sömn fungerade mycket bättre.
    Var lite trött i början men det gick över efter någon vecka.

• Anonym

jag har kombinerat citalopram och mirtazepin. Ingen hit för min del. Jag var ständigt trött men kunde inte sova på nätterna (sov inget på dagen heller). De gånger jag sov på nätterna så gick jag i sömnen och gjorde en massa snurriga saker.

• minnen

Anonym skrev 2009-02-15 19:26:53 följande:

jag har kombinerat citalopram och mirtazepin. Ingen hit för min del. Jag var ständigt trött men kunde inte sova på nätterna (sov inget på dagen heller). De gånger jag sov på nätterna så gick jag i sömnen och gjorde en massa snurriga saker.
    Vilka doser tog du?
  • Emelin

jag hade 60mg citalopram om dagen, men kände ingenting av de mer än första veckan/veckorna.. Efter drygt ett halvårs användande slutade jag, utan att minska dosering eller så, läkaren var ganska sur för att jag slutade så abrupt, men ingenting hände,blev varken bättre eller sämre när jag slutade.. Inte mycket hände när jag knaprade de heller.. Hade propavan för sömnen samtidigt, men kände mig som en zombie av de dagen efter... Tog/tar de bara vid behov nu en halv om jag måste...

• Anonym (ttttttttt)

jag tog mirtazepin varje kväll men dom gav inget annat än myrkryp i benen så jag blev galen så jag fick sluta med dom. Då åt jag 60mg per dag

• Anonym (69)
    Emelin skrev 2009-02-15 23:06:27 följande:
    jag hade 60mg citalopram om dagen, men kände ingenting av de mer än första veckan/veckorna.. Efter drygt ett halvårs användande slutade jag, utan att minska dosering eller så, läkaren var ganska sur för att jag slutade så abrupt, men ingenting hände,blev varken bättre eller sämre när jag slutade.. Inte mycket hände när jag knaprade de heller.. Hade propavan för sömnen samtidigt, men kände mig som en zombie av de dagen efter... Tog/tar de bara vid behov nu en halv om jag måste...
    60 mg Citalopram...det är en stor dos!! Jag tar också Citalopram men bara 20 mg.
  • Emelin
    Anonym (69) skrev 2009-02-16 19:21:06 följande:
    60 mg Citalopram...det är en stor dos!! Jag tar också Citalopram men bara 20 mg.
    Hade 40mg först och tyckte inte det gjorde nån skillnad, då höjde de till 60mg men "hände" inte mycket iallafall.. Slutade ju som sagt senare och ingen förändring då heller.. det kanske var sockerpiller
Svar på tråden Någon som medicinerar Citalopram och Mirtazapin?