• Carrie

Hur är Ellos i strl & kvalite på babykläder?

Har sett att Ellos har en hel del babykläder men undrar hur de är i strl & kvalitet? Tänker köpa strl 68 isf, min son är 65 cm & väger 7 kg. Vore intressant med lite synpunkter ang Ellos kläder.

Äntligen! 1/11 föddes vår son!
  • Svar på tråden Hur är Ellos i strl & kvalite på babykläder?
  • 7småtroll

Jag handlar en hel del på ellos. Nu är det dock några år sedan jag köpte babykläder då yngsta barnet snart är 2,5 år.

Min erfarenhet är iallafall att kläderna är bra. Jag tycker kläderna är normala till stora i strl.

• Madge

Har inte köpt så mycket kläder därifrån, men byxor från bebisavdelning iaf. Byxorna tycker jag är långa och ganska smala i midjan, vilket jag tycker är jättebra.
    Har hört att tröjor och bodisar är ganska trånga över huvudet och ganska smala, men det är som sagt det jag hört.
    Kvaliten är helt okej, har haft ett par byxor i ett halvår, lite noppriga, men inget annat "fel" på dem...

• Carrie

Tänkte köpa deras omlottbody isf, gillar inte såna som ska dras över huvudet... det gillar inte sonen heller....
    Ska nog inte köpa byxor därifrån då eftersom sonen inte gillar när det sitter åt i midjan.

• thecarseatlady

Jag har åtminstone inte varit nöjd med bodysar som jag köpt därifrån. De tappade färgen väldigt snabbt och blev fulla av noppor...

• Carrie
    thecarseatlady skrev 2009-02-15 20:47:48 följande:
    Jag har åtminstone inte varit nöjd med bodysar som jag köpt därifrån. De tappade färgen väldigt snabbt och blev fulla av noppor...
    Ok, det var tråkigt att höra, jag hade spanat in flera bodysar men då kanske jag ska tänka om! Är det länge sedan du inhandlade dem? 
  • Tingelina

Om du letar omlottbodys så tror jag att lindex har bra såna... Har haft i alla fall. Dessa varianter www.tradera.com/NYA-4st-BODYS-omlott-LINDEX-RETRO-SAFARI-DJUR-auktion_84287703 (OBS, det är inte min auktion..)

Har några stycken såna, både som jag köpt själv och som jag fått ärva från andra. Behållt färgerna bra och tyget har inte noppat sig eller något. Vet dock inte vad de har i affären just nu.

• Siriva

Tycker att Ellos Alfonskläder har skön kvalitet, de har haft bra pyjamas också. (gäller dock lite större storlekar ca 92-98)
    Kommer inte ihåg vad jag tyckte om de mindre kläderna.

• Carrie
    Tingelina skrev 2009-02-16 12:34:42 följande:
    Om du letar omlottbodys så tror jag att lindex har bra såna... Har haft i alla fall. Dessa varianter www.tradera.com/NYA-4st-BODYS-omlott-LINDEX-R... (OBS, det är inte min auktion..) Har några stycken såna, både som jag köpt själv och som jag fått ärva från andra. Behållt färgerna bra och tyget har inte noppat sig eller något. Vet dock inte vad de har i affären just nu.
    Jag har mkt bra omlottbodys från Lindex men de har inga omlottbodys i strl 74 så därför tänkte jag beställa på Ellos. Sonen gillar INTE bodys som ska dras över huvudet!
  • Tingelina

Aha, lite större bebbe. Men om det bara finns på ellos så pröva beställa därifrån. Borde ju inte vara alldeles skräpkvalitét, det är ju ett stort postorderföretag ändå.

• buffyfjasen

Jag tok-shoppade omlottbodys på ellos rea nyligen. Jag tycker de funkar bra. Är rätt normala i storleken, min son är 65 lång o väger strax över 7 kg, (som din ) och jag köpte 68 och de sitter bra på honom nu.

♥ (¯`°?.¸ ♥ WILMER 081112 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Carrie
    buffyfjasen skrev 2009-02-20 17:57:21 följande:
    Jag tok-shoppade omlottbodys på ellos rea nyligen. Jag tycker de funkar bra. Är rätt normala i storleken, min son är 65 lång o väger strax över 7 kg, (som din ) och jag köpte 68 och de sitter bra på honom nu.
    Tack för hjälpen! Då blir det bodys därifrån!
  • jannah

Jag har köpt en del kläder till min dotter därifrån, och jag är nöjd med det mesta faktiskt. Några plagg som varit lite konstiga i formen, men annars bra överlag. Brukar passa på när dom har rejäl rea, har gjort en hel del fynd... :)

¤ Othilia 080524 ¤
  • jannah

Just det ja, storlekarna... Tycker dom är ganska stora, i alla fall de plagg jag köpt. Vissa kläder hon har i stl. 68 därifrån är mer som 74...

¤ Othilia 080524 ¤
  • Carrie
    jannah skrev 2009-02-21 16:33:57 följande:
    Just det ja, storlekarna... Tycker dom är ganska stora, i alla fall de plagg jag köpt. Vissa kläder hon har i stl. 68 därifrån är mer som 74...
    Tack!
  • Carrie
    pussgurkan86 skrev 2009-02-23 14:04:02 följande:
    jag älskar ellos. handlar mycket därifrån.
    Tycker du att babykläderna är bra i strl & kvalitet?
  • Shee

Jag tycker att ellos bodysar är små i storlekarna. Har 68 till min kille och de sitter tajt om låren på honom. De är liksom breda och korta. Annars bra kvalitet, har tvättat å tumlat dem många gånger och inga nopor här.

• Carrie
    Shee skrev 2009-02-24 22:21:37 följande:
    Jag tycker att ellos bodysar är små i storlekarna. Har 68 till min kille och de sitter tajt om låren på honom. De är liksom breda och korta. Annars bra kvalitet, har tvättat å tumlat dem många gånger och inga nopor här.
    Då var det nog bra att jag beställde strl 74...
Svar på tråden Hur är Ellos i strl & kvalite på babykläder?