• Anonym (Panik!!)

Anmäld för misshandel!!?? Oskyldigt!! Hjälp!

Jag får panik! Har sån ångest just nu!

Fick ett telefonsamtal från polisen att jag skulle ha blivit utpekad att ha misshandlat en person i somras på krogen.

Jag har inte gjort nått!!!

När jag har vart ute, inte speciellt ofta eftersom jag är småbarnsförälder, så har jag haft min man med mig och oftast en eller flera vänner.

Jag har i vilket fall som helst inte slagit nån!

Jag ska in nästa vecka och prata med dom, vad händer nu??

Jag har så ont i bröstet av det här.

Vill bara gråta...

• Svar på tråden Anmäld för misshandel!!?? Oskyldigt!! Hjälp!
  • Esonda

Tycker du ska ta det lungt, har du rent mjöl i påsen så ska du inte vara orolig!! Förstår att det känns jobbigt att vara oskyldigt utpekad men så länge du är ärlig och samarbetar så tror jag inte att det ska vara någon fara!

Lycka till!

• Anonym

Är du oskyldig är det inget att oroa sig för. Det reder ut sig. Men för att det ska göra det så behöver polisen prata med dig. Det kan säkert vara jobbigt - men det fixar sig.

• hannizen

har blivit oskyldigt polisanmäld två gånger pga.. Att det var ett gäng som jag var med innan men jag sket i dom.. dom misshandlade mig, jag anmälde inte.. Först anmälde en mig i de flickgänget,och sedan ett halvår senare samma sak igen.. Jag bara skrattade åt polisen och sa ``haha vem är det som misshandlat vem?``och visade hur jag hade sett ut.. Folk är sjuka när dom är avundsjuka.. båda fallen las ner..dom ville kräva så mycket pengar av mig som möjligt. Men dom borde sitta inne för de dom gjort..

• Anonym (Försök)

Försök ta det lugnt.(lätt att säga)Jag har varit oskyldigt anklagad för xx och eftersom jag visste att det jag blivit anklagad för aldrig hade hänt så gick det lättare att genomleva.Fick ett brev polisen ang ett inkommet ärende.Vi pratades vid i tel någon dag senare jag o polisen.De misstänkte mig aldrig,men var ju iaf tvugna att ta upp anmälan.Lycka till iaf.

• Anonym (Panik!!)

hannizen skrev 2009-02-14 11:30:12 följande:

har blivit oskyldigt polisanmäld två gånger pga.. Att det var ett gäng som jag var med innan men jag sket i dom.. dom misshandlade mig, jag anmälde inte.. Först anmälde en mig i de flickgänget,och sedan ett halvår senare samma sak igen.. Jag bara skrattade åt polisen och sa ``haha vem är det som misshandlat vem?``och visade hur jag hade sett ut.. Folk är sjuka när dom är avundsjuka.. båda fallen las ner..dom ville kräva så mycket pengar av mig som möjligt. Men dom borde sitta inne för de dom gjort..
    Jag har oxå tänkt att det kanske är nån som är sur eller nått, finns ju så många sjuka människor, men om hon har vittnen då? Falska vittnen isåfall för jag har verkligen inte ens vart i närheten att bråka med nån. Vad händer då?
  • hannizen

Anonym (Panik!!) skrev 2009-02-14 11:37:53 följande:

hannizen skrev 2009-02-14 11:30:12 följande:
    Jag har oxå tänkt att det kanske är nån som är sur eller nått, finns ju så många sjuka människor, men om hon har vittnen då? Falska vittnen isåfall för jag har verkligen inte ens vart i närheten att bråka med nån. Vad händer då?
    Dom hade falska vittnen som tillhörde ``det flickgänget``och jag berättade som det var att hela de gänget var emot mig på något sett.. Och jag gjorde en emotanmälan på båda två.. det kommer inte gå vidare med deras anmälan gentimot ddig..
  • Anonym

ja men du har väl "vittnen" med som kan antyda vart du var på just den dagen/tiden som misshandlen skedde?? eftersom du är mamma med så kan du ju inte bara lämna ungarna i sticket för att gå ut på krogen och dricka och sen helt utan anledning misshandla någon!? och du har dina vänner och din man som kan antyda att du är inte ute så ofta!! och absolut inte själv!! Stå på dig det kommer gå bra!

• ReRant

Det brukar alltid krypa fram nya detaljer i sådana här trådar, så vi kan ta det direkt. TS, har du varit i bråk eller någon hotfull situation på krogen i somras överhuvudtaget?

Om inte så gissar jag på busringning.

• Anonym (Panik!!)

Tack alla. Det känns bättre när man pratat med nån. Det kommer nog förhoppningsvis att gå bra, jag har ju inte gjort nåt!
    Sen har jag ju även vittnen.
    Tack igen.

• Anonym (xxx)

Min bästa väninna råkade också ut för en anmälning av misshandel, som såklart inte stämde. En tjej som avskyr min väninna (av någon konstig anledning) kom fram till min väninna och mig på krogen och började mucka. Min väninna blev tillslut så less och sa "Vad, fan vill du egentligen? Vill du verkligen slåss så fine!?" Sen gick de ut och den knäppa bruden började slå på min väninna (pinsamt att de båda är 40+) som tillslut lackade ur och brottade ner den tjejen, men slog henne aldrig. Hon höll i armarna och satt ovanpå henne och sa "Nu får du fan ta och ge dig!". Tjejen blev sur som fasen och nästa dag kom polisen till min väninna och sa att hon var anmäld för misshandel på knäppbruden. Min väninna började skratta och sa hur det låg till och att hon i så fall ville göra en motanmälan. Polisen har inte tid med sånt larv som detta var så det lades ner på en gång i princip.
    En annan tjejkompis slog till en kille som trakasserade henne på krogen. Han anmälde henne för misshandel. Polisen ringde alla vittnen men det lades också ner då polisen inte ansåg att de hade tid för sånt.
    Hemskt att de inte har tid för sånt om det verkligen är något hemskt som hänt men tur i dessa fall.
    Jag tror hur som inte att du behöver oroa dig. De brukar lätt se om man är oskyldig och berättar du bara sanningen så är det ingen fara. Det kommer nog inte gå längre än att de förhör dig lite. Sen har du väl din man som kan vittna? Inga andra vänner som var med dig då?

Svar på tråden Anmäld för misshandel!!?? Oskyldigt!! Hjälp!