• H med Erik

Är det någon som har hopp/lek-kuddar i barnrummet?

Jag letar efter sådana kuddar som är mer som klossar eller i alla fall kantiga. På dagis brukar dom ha sådana ibland. Om ni förstår vad jag menar, vet ni var man kan få tag på sådana?

• Svar på tråden Är det någon som har hopp/lek-kuddar i barnrummet?
  • H med Erik

Tack för tipset, men som sagt, hu så dyra. Är det någon som har sett något billigare?

• muminmamma

Jag sydde själv.
    Tog en gammal madrass och delade i olika delar.
    Vissa bitar limmade jag ihop så det blev som en kub.
    Sen sydde jag fodral av vanligt bomullstyg...

Jag kan lägga ut en bild om du vill?

• muminmamma

Nu finns det en bild i galleriet.
    Min flicka har jätteroligt med dessa. Jag har satt knytband i sidorna, så man kan bygga kojor och flottar och allt vad fantasin tillåter.

• Stora

Vi har sytt av madrass på jobbet. Annars kan man kolla om ngt dagis säljer ut- vi köpte från ett kursat kooperativ o sen så fick vi massor från Bibblan som skulle kassera. Sydde nya överdrag..men madrass går jättebra. man kan sy fast knytband eller kardborre också så att man kan bygga ihop dem till tex en koja. Det blir succe!!

• Mian

Muminmamma: Du har gjort jättefina kuddar! Är det svårt om man bara är novis på symaskinen? Hur mycket lägger du till förutom måtten på kudden? Skulle gärna sy, men vet inte om jag vågar ge mig på det...

• muminmamma

Mian: Det är inte speciellt svårt. Jag har satt dragkedjor i sidorna, det kan var lite knepigt om du inte har någon syvana alls. Men du kan lika gärna trä på tyget och sedan sy fast det för hand om du vill. Det blir lite svårare om du måste tvätta bara...
    Någon sömnsmån lägger man inte till när man syr fodral till skumgummi. Då blir det tajt och bra när man sätter på tyget.
    Jag tycker du kan prova en kudde iallafall. Gör det nåt om det blir fel då?

Svar på tråden Är det någon som har hopp/lek-kuddar i barnrummet?