• Wisteria

Täcka gammal tatuering?

Tänkte pröva fråga här och se om det är någon som är kunnig när det gäller tatueringar =)

Har en gammal tatuering, gjorde den väl för kanske 7 år sedan. Den är helt svart och storleken är väl kanske 10x7 cm nånting. Nu vill jag täcka den med en ny tatuering. Min fråga är, kan man bara täcka svart med svart eller går det att täcka med andra färger? Tatueringen jag vill göra går i gråskala så därför skulle nog vissa problem uppstå om det bara går att täcka svart med svart.

Hoppas någon har ett svar till mig!

• Svar på tråden Täcka gammal tatuering?
  • Morbid angel

Jag tycker att det bästa du kan göra är att gå till din tatuerare så han kan titta på tatueringen och sedan får ni diskutera hur du vill att din cover up ska se ut och vad som kan göras.

• Wisteria

självklart ska jag göra det, undrade som sagt bara om det går att täcka svart med annat än svart =)

• Niccita

Om du laserbehandlar den innan så den är ordentigt blekt kan du nog det

• Pormoicheia

Svart går väldigt sällan att täcka med annat än svart just eftersom det är en så mörk färg.
    Man kan ju jämföra det med vattenfärg.
    Har du målat en bild där ett område är mörkare än de andra så går det inte att bara måla över med en ljusare fårg och få det snyggt.

Men som Niccita skriver så går det ju att laserbehandla för att bleka ner den.

No poo is da shit
  • Wisteria

nja, så långt som till laserbehandling tror jag inte att jag går =) då får jag kanske göra den i gråskala på andra armen och täcka den svarta med någon annan (helsvart) tatuering. tack så mycket för era svar!!

Svar på tråden Täcka gammal tatuering?