• Anonym (?)

Hur påverkades din sexlust av att äta p-piller?

Eller p-piller, minipiller, hormonspiral m.m
    Skriv gärna vad ni haft och hur det påverkat er.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur påverkades din sexlust av att äta p-piller?
  • Atamon

Hade lika mycket lust före, under och efter p-piller. Har aldrig haft hormonsvängningar eller andra komplikationer av p-piller

• ALisaE

Av P-piller får jag hemska hormonförändringar, så det vägrar jag äta. P-spruta tappar jag helt sexlusten av och får dessutom hemskt humör även av det. Nu har jag hormonspiral och har inte märkt av några biverkningar, av hormonerna, alls på snart 1 år.

• nano

Kan inte rösta:

P-piller - noll lust, blev depprimerad

Cerazette - mer lust, mår jättebra

• Anonym (M)

Sexlusten i sig ändrades väl inte, men fick så småningom problem fysiskt som gjorde sex till en omöjlighet. Aldrig mer hormonella preventivmedel!

• skrotrumpan

Minskad sexlust med Desolett.
    Icke befintlig sexlust med Cerazette, plus mycket nedsämd och humörsvängningar.
    Kopparspiral, som vanligt. Men hemsk PMS och mensvärk. Blödde massor och länge.

Att vara mamma är det bästa som någonsin hänt mig!
  • VulgusProfanum

Klart minskad sexlust när jag åt p-piller.
    Var inte alls speciellt intresserad av att rulla runt i bingen.

Spiralerna märke jag dock ingen skillnad av rent hormoniellt. Tyvärr fick jag svåra smärtor och då var ju sex uteslutet p.g.a. det.

Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
  • Neko

Neovletta - oförändrad
    Mini-pe - försvann
    Cerazette - försvann

• Angels Fall First

Jag har ätit ppiller sen jag var 14 (är 23 idag) och jag märkte ingen skillnad när jag började och sexlusten har nog blivit större med åren, men det har nog inte med ppillren att göra Röstade på oförändrad.

People like you are the reason people like me need medication
  • AForsström

p-piller nada lust mini-piller nada lust utan helt massor med lust

Stolt mamma till Nhea 8 månader, Felicia 7 år & Jacob 10 år
  • Taffer

Oförändrad...har haft p-piller och p-stavar.

• guldtrassel

Eftersom jag började med p-piller såpass tidigt (ungefär samtidigt som jag började ha regelbundet sex) så är det jättesvårt för mig att svara på frågan - jag har ingen aning faktiskt... :/

• Sambada

tyckte inte att jag hade fått biverkningar av nuvaringen, men det är ju en biverkning, kan väl säga att den är nästan 0

• Anonym (flisan)

Någon som käkat Triregol? Käkat trionetta innan men apotekspersonalen sa att det var samma verksamma ämnen men billigare med Triregol så ja böt. Jag har helt tappat sexlusten. Har käkat p-piller sedan jag var 15 (är 25 idag) Blir deprimerad också.

Jag hade även p-stav ett år men första 6 månaderan hade jag blörningar,...varje dag! Fy fan! Aldrig mer.

Vad ska man välja?

Svar på tråden Hur påverkades din sexlust av att äta p-piller?