• höstmamma06

Köldallergi, aldrig hört talas om....

Men det stämmer in på vår kille ??
    Han är två och ett halvt och idag när vi varit ute ca en timme så svullnade överläppen upp. Detta hände för nån månad sedan oxå, och båda gångerna så har det varit endast ett par grader kallt. Han blir även ilsket röd om kinderna, ser nästan ut som utslag, under vinterhalvåret. Vad gör man? Några tips? Ska på laktosutredning snart så jag nämner nog även detta då.

• Svar på tråden Köldallergi, aldrig hört talas om....
  • Videli

Jaaa det är ganska så vanligt. Får det vid fuktig kyla. Är alltid bättre vid torr kyla.
    Finns inte så mkt att göra förutom att försöka undvika frysning...

• Maria V

Det kan inte vara så att han bara är torr i huden då?? Jag själv har fått samma problem. Men jag har blivit jätte torr. Smöjer jag in mig ordentligt så går det bra. Men annars så kan jag bli röd i ansiktet. Speciellt om det är mycket väderomslag från kallt till lite varmare..

Wilma 070313 Hjalmar 080724
  • Tvåbarnsmorsan

Min bror är köldallergiker och fick nån medicin mot det men nu på senare år vet jag inte om han tar dom längre!

• flips

Var kan man få info om köldallergi?

• höstmamma06

Men läppen som svullnar upp, det hjälper väl knappast att smörja in. Vi brukar använda lypsyl el liknande då han är väldigt torr på läpparna. Han är dessutom en "torris" så vi smörjer honom två gånger dagligen med receptbelagd salva.

Svar på tråden Köldallergi, aldrig hört talas om....