• mamma är bäst

Ensamstående förälder - vad ska du och barnen göra på semestern???

Lite nyfiken på vad ni andra ensamstående föräldrar ska göra på semestern med era barn?
    Jag brukar göra lite småturer till Kolmården, Skansen mm och stranden förståss om vädret tillåter, men ibland känns det så trist att alltid göra allt själv, om jag inte sysselsätter mina barn på semestern så gör ingen annan det...

• Svar på tråden Ensamstående förälder - vad ska du och barnen göra på semestern???
  • Ärla Minou

Åka och vara hos mormor och morfar. Och så ha lite picnic, gå till lekparken och så.

• jojo7

jag och mina barn ska åka till min mamma i skåne ett par dagar, borås djurpark, en dagstur till Danmark och sen blir det en massa till stranden om det är bra väder... Sen gör jag det som ekonomin tillåter..

♥Albin♥ född 30/8 -06 och ♥Jesper♥ född 20/10 -07 mina ögonstenar!
  • sebbis mamma

ska till turkiet i 2veckor.sen bila ner till ullared och shoppa.sen vidare till göteborg och liseberg.

kanske eventuellt åka till kalmar och sova på hotell 2-3 nätter..

och självklart skansen och kolmården..

ALLT FÖR MIN UNDERBARA SON!

• mittenavapril

Oj, ska man redan har koll på semestern Min dotter är bara 10 månader än, så något har vi inte bestämt...... förhoppningsvis en vecka i värmen.....

• Alice2004

Vi ska till turkiet en vecka ,,,sen blir det legoland och liseberg oxå.

• Trikarn

en vecka på teckenläger

samt småutflykter, men det gör vi nästan varje dag!

Ensam med 2 barn, teckenlägret kan vi åka på pga att vi söker fondepngar, annars så hade det inte blivit något...

• jojo7
    Trikarn skrev 2009-02-15 07:13:55 följande:
    en vecka på teckenlägersamt småutflykter, men det gör vi nästan varje dag!Ensam med 2 barn, teckenlägret kan vi åka på pga att vi söker fondepngar, annars så hade det inte blivit något...
    När  min mamma var ensam med mig och mina 2 syskon så sökte hon också nån typ av fondpengar för att hon skulle kunna göra lite utflykter. Hon säger att jag också kan göra det men vet du om det stämmer? min ekonomi tillåter inte dyra saker speciellt inte nu när jag ska börja plugga i mars..
  • Trikarn
    Svar på #7
    jadå, gå in på globalgrants hemsida, via biblioteket ( de har abbonemang) och sök! innan första mars ska de flesta ansökningar vara inne!
  • jojo7

men vad jag fattade det som måste barnen ha ett typ av handikapp?!

• Millsan

Min son är fortfarande så pass liten ( 2 år i sommar ) så att jag ännu inte känner någon panik över att hitta på en massa lr åka inom sverige / utomlands. Så det kommer bli stranden (om vädret tillåter) , åka till mina föräldrars hus när dem är bortresta (ska bli mysigt då vi bor i lght), picknick och skansen.

Svar på tråden Ensamstående förälder - vad ska du och barnen göra på semestern???