• Polargirl

Tradera + DHL

Någon som har erfarenhet av att skicka saker sålda genom Tradera hos DHL? Visst får man emballage gratis från DHL då? Hämtar man emballaget före och packar hemma och lämnar in det sedan eller måste man packetera på stället, dvs hos ombudet?

I believe in dragons, good men, and other fantasy creatures.
  • Svar på tråden Tradera + DHL
  • linus mam

Man får hämta hem emballaget. Med det menas kartonger. Bubbelplast o annat paketeringsmaterial får man köpa själv.

• Polargirl
    linus mam skrev 2009-02-14 21:29:44 följande:
    Man får hämta hem emballaget. Med det menas kartonger. Bubbelplast o annat paketeringsmaterial får man köpa själv.
    Måste auktionen vara avslutad hos Tradera för att man ska få hämta ut emballage?
  • linus mam

Nej det behöver den inte vara. Vi brukar hämta emballage under auktionens tid sen när den är avslutad brukar vi boka frakt via "din sida" på tradera o sen ta med sändningsnummret vi får där till valfritt Dhl ombud.

• Polargirl
    linus mam skrev 2009-02-15 19:38:12 följande:
    Nej det behöver den inte vara. Vi brukar hämta emballage under auktionens tid sen när den är avslutad brukar vi boka frakt via "din sida" på tradera o sen ta med sändningsnummret vi får där till valfritt Dhl ombud.
    Ah, men man måste väl ange att det är genom Tradera?
  • linus mam

Först när du hämtar emballage kan du ju nämna att du paketerar hemma (tradera) om du vill. Men när du har bokat genom din sida på tradera så syns ju det på dhls ombud när du ger dom bokningsnummret/sändningsnumret

• Polargirl
    linus mam skrev 2009-02-16 09:01:19 följande:
    Först när du hämtar emballage kan du ju nämna att du paketerar hemma (tradera) om du vill. Men när du har bokat genom din sida på tradera så syns ju det på dhls ombud när du ger dom bokningsnummret/sändningsnumret
    Men måste jag ange bokningsnummer när jag hämtar emballaget? Jag kan ju inte boka frakten innan auktionen är avslutat och jag vet vem försändelsen ska till? Trodde man angav bokningsnummer samtidigt som man lämnar in försändelsen.
  • Polargirl

Ursäkta att jag är lite frågvis och trög...

• linus mam

Nejdå, du behöver inte ange bokningsnumret när du hämtar emballget bara när det är färdigpackat o klart o du bokat frakten via traderas sida så du får rabatten. Det är bara att hämta kartonger när du vill det gör vi hela tiden. Säg bara att du ska skicka med dhl o behöver kartonger så du kan packa hemma

• Polargirl

Oki, tack för alla svar. Glad

• Polargirl

Har just vunnit en auktion och karln vill ha 150 kr för paketet, genom posten. Tycker det var lite mycket, och han hade inte vett att skriva ut det i auktionen heller. Dum som jag var så kollade jag inte upp det innan (brukar ju göra det).

Genom DHL skulle frakten inte ens bli halva, utan bara 55 kr. Kan man skicka genom DHL och få halva priset även om auktionen avslutad och han inte angett dem som ett fraktalternativ?

• abnocto

Jag har hört att man kan det. Säljaren bokar på sin sida. Men det gäller att han har ett DHL-ställe i närheten. Just nu har Tradera halva priset på DHL också.

• Polargirl
    abnocto skrev 2009-02-21 14:20:00 följande:
    Jag har hört att man kan det. Säljaren bokar på sin sida. Men det gäller att han har ett DHL-ställe i närheten. Just nu har Tradera halva priset på DHL också.
    Men kan säljaren boka även fast auktionen är avslutad?
  • sassygirl78

Polargirl skrev 2009-02-21 14:32:48 följande:

Men kan säljaren boka även fast auktionen är avslutad?
    ja det går att göra det ....
  • Polargirl
    sassygirl78 skrev 2009-02-21 17:42:20 följande:
    Polargirl skrev 2009-02-21 14:32:48 följande: ja det går att göra det ....
    Och till halva priset som de kör med nu?

(Tradera+DHl kör ju nån "drive")
  • linus mam

Ja säljaren bokar via sin sida under avslutade auktioner under fliken "nya versionen av tradera" eller vad det står..
    Fram till sista mars står det på tradera att dhl har kampanjpris fast det är ju alltid billigare att skicka med dhl genom tradera fast just nu halva priset.

Svar på tråden Tradera + DHL