• Anonym (anonym)

Tycker ni 25000 kr i månaden är en ok lön?

Beror kanske på vad man gör men säg rent spontant, vad är 25000 kr för er om ni hade haft det i lön?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-14 22:44
    Ok, säg så här då...
    Är det en ok lön under dessa förutsättningar:
    ingen utbildning inom yrket, men 9 års arbetslivserfarenhet, 34 år, är tjej

• Svar på tråden Tycker ni 25000 kr i månaden är en ok lön?
  • Triple Trouble

för mig låter det bra, har aldrig tjänat så mycket

• Anonym (T)

Är utbildad lärare så för mig hade det varit toppenlön (just nu).

• Anonym (Anna)

Ja, men det är väl en hyffsad lön, klart över genomsnittet? Beror väl såklart på om är outbildad och så, kanske liiite väl snålt om det handlar om en läkartjänst... Och mycket för att flippa burgare på Donken... Men du skriver ju själv att det beror på vad man gör så...

• FOA

Ar hogutbildad sa for mig ar lite lite for lite... Beror helt pa vad det ar for sorts jobb. Men i lagkonjukturs tider kanske det ar ganska bra.

• Tant Groda

Jag hade nog varit väldigt nöjd!
    Det är en väldigt bra lön om man är i mitt nuvarande yrke (undersköterska).

Värre är det ju om man har en högskoleutb!

• Anonym (Näpp)

Det hade jag inte tagit utan att protestera vilt. För mycket högskoleutbildning i bagaget och för mycket ansvar i jobbet för att 25000 skulle vara motiverat för min del.

• Anonym (beror på..)

Svinbra för mitt kommande yrke: Lärare
    Skitdåligt för mitt tidigare yrke: Försäljningschef

Då var jag lågutbildad och nu är jag snart högutbildad ;)

Nåväl - jag kommer att få arbeta med det jag vill och tycker är "viktigt"! :)

• Sundström

Nja, beror på. För en högskoleutbildad är det sådär bra lön. Kanske en lön man igentligen minst vill ha men idagens läge svårt för en del att få.

För en undersköterska eller assistent är det nog en mycket bra lön.

• Anonym (anonym)

Anonym (beror på..) skrev 2009-02-14 22:04:24 följande:

Svinbra för mitt kommande yrke: Lärare Skitdåligt för mitt tidigare yrke: Försäljningschef Då var jag lågutbildad och nu är jag snart högutbildad ;) Nåväl - jag kommer att få arbeta med det jag vill och tycker är "viktigt"! :)
    häftigt
  • SmileyMalin

Toppenbra! Hade jublat i flera veckor efter ett sånt lönerbjudande Shit vad man hade kunnat unna sig då!

Svar på tråden Tycker ni 25000 kr i månaden är en ok lön?