• Anonym

Hur får jag ihop till 50 000kr SNABBT, utan ta lån.

Som frågan lyder, hur får jag ihop till 50 000kr snabbt utan att ta lån?
    Är ensam mamma, ensam vårdnad, behöver verkligen byta fönster på mitt lilla hus vilket går på ca 50 000kr? Kan man be kyrkan kanske?
    Det drar fruktansvärt och elen bara susar iväg. Jag har inte råd.

• Svar på tråden Hur får jag ihop till 50 000kr SNABBT, utan ta lån.
  • FOA

Spela pa lotto, rika slaktingar, salja ev tillgangar etc

• Desimanda

Försök låna av släktningar eller sälja grejer på blocket.

Mamma till ♥ 2 jorda pojkar ♥ och en ängla flicka ♥
  • épouse

Kan man inte låna på huset? Bytet av fönster ökar husets värde.

• Anonym (kyrklig)

Kyrkan har inte så mkt pengar att donera eller låna ut.
    Möjligen kan man få/få låna så det räcker till mat ett par dagar, men inte för att byta fönster.

Det enklaste är nog som andra redan sagt.
    Låna på huset eller sälja saker.

• Anonym

Tillfälligtvis kan du testa sätta in extra isoleringslister om det kanske kan hjälpa.
    Har du barnpassning tillgängligt? Under en kortare tid försöka jobba en massa extra, se om möjlighet till helgjobb eller andra extrajobb.

• Anonym (Fia)

Kan du inte täta de gamla fönsterna tills du sparat ihop.

• aggexa

Har du möjlighet till barnpassning så kan du söka extrajobb osv. Men snabbt kan du inte räkna med, det tar tid att extraknäcka ihop 50.000:-.
    Det låter som du har ett boende som kostar med än vad du har ekonomi att klara.
    Ett sätt kan vara att bara byta ut några fönster i de viktigaste delarna av huset först och dra ner på värmen i de andra delarna av huset samtidigt som du stänger av de delarna så du inte får kallras.
    Kan du tänka dig att hyra ut något rum? Då får du ju bidrag till dina driftskostnader.

Anonym skrev 2009-02-14 22:57:11 följande:
    Som frågan lyder, hur får jag ihop till 50 000kr snabbt utan att ta lån? Är ensam mamma, ensam vårdnad, behöver verkligen byta fönster på mitt lilla hus vilket går på ca 50 000kr? Kan man be kyrkan kanske? Det drar fruktansvärt och elen bara susar iväg. Jag har inte råd.
  • MammaMia87

Det enda jag kan rekomendera som en snabb lösning är att dra över tjocka gardiner som gör att det inte drar kallt...
    Ett annat tips är att täta fönstrerna extra som fia skrev.
    Sen så finns det verkligen inget snabbt sätt att få 50 000 kr
    men om jag skulle ge några tips så är det lev på existensminimum

* Billigare mat - finns flera trådar med tips
    * Jobba extra - Barnvakt/dagmatte/hunddagis på helger
    Sätt upp lappar på matbutiken eller kolla på:
    www.grannar.se/
    * Söka stipendier - ex. www.stipendier.se/
    (tar tid även detta men inget lån å du får pengar)
    * Dra ner alla Dina kostnader.
    * Köpstopp i en månad, eller tills du får råd med fönstrerna
    * Sälj allt du inte behöver på tradera/blocket. = snabba pengar

Sen är det viktigt att jämföra priserna på glasena/fönstrerna och arbetet så kanske du kan få det billigast möjligt.

Om du vill så kan du ju gärna skriva din intäckt och utgifter om du vill ha tips på hur du kan spara mycket pengar på kort tid.
    Men jag lovar det är tufft har själv försökt att spara/få ihop snabbt så mycket pengar.
    Men det går men kräver mycket arbete.

Lycka till stor Kram

• Anonym

Men snälla, varför skulle kyrkan betala din renovering??? Varför skulle då någon betala själv om det är att gå till kyrkan och dra en snyfthistoria så pungr de ut med 50 000 kr???

Tänk lite, har du inte råd med ditt boende få du väl flytta, precis som alla andra.

Svar på tråden Hur får jag ihop till 50 000kr SNABBT, utan ta lån.