• kicks

När kunde era barn lyfta huvudet och sitta själva?

När kunde era bebisar lyfta huvudet från golvet en längre stund och sitta i knät och hålla upp huvudet själv utan stöd?
    När satt de helt utan stöd?

• Svar på tråden När kunde era barn lyfta huvudet och sitta själva?
  • Sunshine81

Min är 2,5 månad men han lyfter inte huvudet när han ligger på magen, men sitter han i knäet så har han huvudet uppe hela tiden. Jag tänkte själv ställa denna frågan om när barnet ligger ner. Han har hållt huvudet uppe ungefär sen han var 4 v ca.
    Så denna sitter ju inte själv än, men min andra son satt utan stöd när han var 5,5 månad.

• jojjo113

Min pojke satt själv vid 5 månader utan stöd...

Lyfta upp huvudet kommer jag inte ihåg, men han blev stadig i nacken lite innan 3 månader, så man inte behövde hålla det längre...

• Pyret 85

Jag kommer inte ihåg när han blev stadig i nackan men de va innan 3 månader iaf. sitter själv utan stöd gör han inte ännu. han e 5 månader.

• Zindie

Kanske vid 2månader, han är väldigt stark o lite tidig av sig.
    Vände sig första gången till mage från rygg vid 4veckor. Men då orkade han inte hålla huvudet riktigt.

• Andrés mamma

Ja, höll huvudet gjorde han tidigt - tror vid 6 veckor eller nåt däromkring. Sitter har han börjat med för en månad sen, så då var han nästan 7 månader...

• lill linda 82

Vid 6-8v kunde steven hålla upp det själv korta stunder, nu är han 11 veckor (3 mån till veckan som kommer) o han håller upp det länge då han ligger på mage,ställer sig upp på armbågarna o armarna riktigt då han ligger på mage. Håller huvudet helt själv då han sitter i knät o man håller i honom.

• Ninga

Hehe Felicia kan sitta själv utan stöd en liten stund...
    www.familjeliv.se/krypin/ninga/gallery/phpds6u2g.jpg
    Hon höll upp huvudet vid ca 6v, hon gillar inte att ligga på mage nåt vidare, det bästa är att få sitta i knät eller stå upp med stöd...hon är 3 1/2 månad. Stadig nacken blev hon tidigt eftersom hon bara vill sitta upp...

• TAHN

Theo kunde hålla upp huvudet redan efter några dagar... han är väldigt stark i nacken, rygg å benen... han har vänt sig från mage till rygg en gång.. å tycker om att "hasa" sig fram när han ligger på magen... Men han är drygt två månader så vi får se när han sitter utan stöd!

• Kela

Elias kunde hålla upp huvudet vid ca 3-4 veckor, när han låg på pappas mage. Nu håller han huvudet uppe när han ligger på mage utan att ta nåra pauser. Sitter gör han bara i mitt knä när jag håller honom, han är snart 2 månader.

• cicci85

Alex höll oxå upp huvudet efter nån dag redan, nu är han 1 månad å håller upp det när han sitter i knät å ligger på mage, lite vingligt om han är trött men annars bra...
    vände sig från rygg till mage har han gjort ett par gånger första gången när han va 2veckor..
    Han e väldigt stark...

• lillan77

min lilla kille "stod" med raka armar och huvudet uppe innan han va 2 månader..Han är en mag sovande kille å då tror jag dom har det lite lättare kanske

Svar på tråden När kunde era barn lyfta huvudet och sitta själva?